English

رئیس کل دادگستری البرز؛

خواست و مطالبه مردم با دستور رئیس قوه قضاییه محقق شد

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در پی سفر رئیس‌قوه قضاییه به البرز مصوبه انتقال زندان رجایی شهر تصویب شد، گفت: خبر تعطیلی زندان رجایی شهر کرج پس از مدت‌ها پیگیری‌های انجام شد.

خواست و مطالبه مردم با دستور رئیس قوه قضاییه محقق شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری گفت: سفر ریاست قوه قضاییه در ۱۷ فروردین ماه سال جاری سبب شد تا ۶ مصوبه مهم به تصویب برسد. 

رئیس کل دادگستری استان البرز، با اشاره به اینکه مطالبات مردمی جزو اولویت‌های سفر رئیس‌قوه قضاییه بود، بیان داشت: چهارمین بند از دستورات و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان شامل دو بخش تلاش در جهت انتقال قطعی زندان رجائی شهر از محیط شهری و نیز انجام بررسی، امکان‌سنجی و ارائه پیشنهاد در خصوص نحوه مدیریت و یا انتقال زندان قزلحصار بود.

وی افزود: برای اجرایی شدن بخش اول این مصوبه در دادگستری کل استان، پنج گام عملی و اجرایی تعیین شد و از آنجایی که دادگستری کل استان البرز به همراه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و وزارت دادگستری به عنوان یکی از مجریان این مصوبه تعیین شده بود. همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام کیفری دادگستری کل استان و مدیر کل زندان‌های استان البرز ماموریت پیگیری اجرای مصوبه را بر عهده داشتند. در همین راستا جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه بیان داشت: با انجام مقدمات لازم شاهد بودیم که در کمتر از چهار ماه پس از سفر استانی رئیس قوه قضاییه و ابلاغ مصوبات سفر، انتقال زندانیان از ندامتگاه رجایی شهر کرج از روز سه شنبه ۱۰ مردادماه آغاز و تا پایان هفته گذشته نیز تمامی زندانیان منتقل شدند و به این ترتیب ندامتگاه رجایی شهر کرج به صورت کامل تخلیه شد و به طور رسمی برای همیشه تعطیل شد.

وی افزود: این طرح پس از سفر رئیس قوه قضاییه که برای سال‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان استان مطرح بود را باید مرهون دستور و پیگیری شخص رئیس قوه قضاییه دانست. 

فاضلی هریکندی با بیان مشکلات بی‌شمار این زندان گفت: مطالبات مردمی و مسئولان استانی برای جابجایی و انتقال زندان از محیط شهری کرج همواره مطرح بوده است. خوشبختانه شخص رئیس قوه قضاییه همواره پیگیر موضوعات مهم و مردم‌محور هستند و در این مساله شخصا دستور ویژه برای انتقال  زندان رجایی شهر از محیط شهری را دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه