English

رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرگزاری موج:

پیوست های محیط زیستی پروژه انتقال آب خلیج فارس در حال تکمیل شدن

علی سلاجقه با بیان اینکه در شرایط کنونی پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد و رفسنجان انجام شده است، گفت: در ادامه این پروژه تا منطقه شمال شرق توسعه خواهد یافت و هم اکنون در حال تهیه پیوست های محیط زیستی پروژه هستیم.

پیوست های محیط زیستی پروژه انتقال آب خلیج فارس در حال تکمیل شدن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با توجه به اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1992 روز 22 مارس (دو فروردین) را روز جهانی آب نامگذاری کرده و هدف از این کار، توجه هرچه بیشتر به مایع حیات زمین بوده. از این رو شعار سال 2023 روز جهانی آب، نیز شتاب در تغییر از طریق مشارکت و همکاری نامگذاری شده است. حال از آنجایی که بحران کم آبی در ایران رو به افزایش است و 380 شهر و 9200 روستا کشور در معرض خطر فرونشست زمین  قرار دارند بحث تامین آب از طریق انتقال آب باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتقال آب در داخل کشور نداریم، گفت: در واقع در مقطع کنونی پروژه ای انتقال آب بین استان ها و... وجود  نخواهد داشت، اما موضوع انتقال آب برون مرزی و از مرزی از خلیج فارس و دریای عمان یک ضرورت است و باید به سرعت اجرایی شوند.

علی سلاجقه با بیان اینکه در شرایط کنونی پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد و رفسنجان انجام شده است، افزود: در ادامه این پروژه تا منطقه شمال شرق توسعه خواهد یافت و هم اکنون در حال تهیه پیوست های محیط زیستی پروژه هستیم.

او با تاکید بر اینکه اهداف و برنامه‌های دولت توجه به واژه «مردمی سازی» محیط زیست و استفاده از مشارکت عمومی برای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم به محیط‌زیست خیلی حساس شده اند و خودشان  یکی از حافظین محیط‌زیست و مطالبه‌گرند، در همین راستا باید سیاست های کلان هم تقویت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه