English

سفر غریب آبادی به عراق برای تسریع در تکمیل پرونده ترور شهید سلیمانی

کاظم غریب آبادی در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان وی، خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد.

سفر غریب آبادی به عراق برای تسریع در تکمیل پرونده ترور شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضایی عراق به بغداد سفر کرده است، در بدو ورود به محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدای عزیز ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار کرد: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت؛ در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست هستیم و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست تقدیم دادگاه شود تا تمامی مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در ادامه مبارزه با گروهک‌های تروریستی را یکی دیگر از اولویت‌های در دستور کار دو کشور برشمرد و گفت: ایران و عراق دو کشور آسیب دیده از اقدامات تروریستی فراوان هستند، ضروری است هم در سطح محاکم ملی و همچنین در مجامع بین المللی و محاکم حقوق بشری همکاری‌های نزدیکی را در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از موضوعات دیگر نیز مانند پیگیری امور زندانیان ایرانی و عراقی و متواریان خاطی گریخته به کشور عراق نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت؛ با همکاری خوب مقامات عراقی این چالش‌ها نیز رفع خواهد شد.

غریب آبادی در این سفر قرار است با رئیس دستگاه قضایی، دادستان کل، وزیر دادگستری، مشاور امنیت ملی و معاون اول رئیس مجلس عراق دیدار کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه