English

زلفی گل:

پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور و مهارت‌محور کردن آموزش، چالش‌های پیش روی وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چالش‌های وزارت علوم را اول پذیرش دانشجو بر اساس نیاز آینده کشور و دوم مهارت‌محور کردن آموزش دانست.

پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور و مهارت‌محور کردن آموزش، چالش‌های پیش روی وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ در بیش از ۹۰درصد از رشته‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

محمد علی زلفی گل درحاشیه بازدید از فرآیند برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه قم با تاکید بر اینکه رقابت علمی برای تعداد محدودی از رشته‌های پرمتقاضی است، افزود: این قول را به داوطلبان و خانواده‌ها می‌دهیم که نهایت تلاش برای برگزاری یک رقابت علمی عادلانه شده است و داوطلبان می‌توانند در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند.

وی  چالش‌های وزارت علوم را اول پذیرش دانشجو بر اساس نیاز آینده کشور و دوم مهارت‌محور کردن آموزش دانست و گفت: در این دوره نهایت تلاش را می‌کنیم که آموزش‌های مهارتی را توسعه دهیم و از ظرفیت سفرهای استانی ریاست جمهوری برای توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و ایجاد ظرفیت جدید استفاده می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در دانشگاه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی هم با بازنگری سرفصل‌های دروس بحث مهارت‌محور کردن آموزش را در دستور کار داریم.

وی در پایان تاکید کرد: دو نوبت شدن برگزاری کنکور بار استرس را از داوطلبان و خانواده‌ها کم کرده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه