English

حکم ۳ متهم پرونده شهید عجمیان نقض و ۲ نفر تایید شد

احکام بدوی صادره در خصوص سه نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور نقض و در خصوص دو نفر ابرام و تایید شد.

حکم ۳ متهم پرونده شهید عجمیان نقض و ۲ نفر تایید شد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود در توئیتر از نقض احکام بدوی صادره در خصوص سه نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان خبر داد و نوشت:  ‌نتیجه فرجام خواهی ۱۶ متهم پرونده ‎شهید عجمیان در دیوان عالی کشور

فرجام خواهی محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ ق. آ. د. ک ابرام شد. حکم صادره حمید قره حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به جهت نقص در تحقیقات نقض شد.

دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات اخیر به نام مرحوم حدیث نجفی با ایجاد زنجیره انسانی، ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مأمورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان بسیجی حافظ امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و در تاریخ ۹ آذر کمتر از یک ماه پس از شهادت، جلسات دادگاه انقلاب اسلامی استان برای رسیدگی به اتهام ۱۳ نفر و نیز هم زمان جلسات دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان جهت رسیدگی به اتهام ۳ متهم بالغ که کمتر از ۱۸ سال تمام شمسی (بین ۱۷ الی ۱۸ سال) داشتند با حضور متهمان و وکلای آنها، همچنین مددکار اجتماعی سازمان بهزیستی و والدین متهمان کمتر از ۱۸ سال برگزار شد.

در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام و در تاریخ ۱۴ آذر در حدود یک ماه پس از وقوع جنایت، احکام اولیه این پرونده صادر شد.

براساس احکام صادرشده برای ۵ نفر از متهمان که اقدامات مؤثر و اصلی آن‌ها آنها از قبیل ایراد جرح شهید با چاقو و ضرب و جرح وی با سنگ، مشت و لگد و کشاندن شهید با بدن برهنه روی آسفالت خیابان منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید، به اتهام، افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مأمورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان گردید به اعدام و ۱۱ متهم دیگر (از جمله ۳جوان حدود ۱۸ سال) نیز با توجه به نقش آن‌ها در اغتشاشات و میزان تأثیر اقدامات آن‌ها در شهادت سیدروح‌الله عجمیان به حبس‌های طویل المدت (تا ۲۵ سال) محکوم شدند.

 

بیشتر بخوانید:

هنوز حکمی در رابطه با پرونده شهید عجمیان صادر نشده است

حکم حمید قره‌حسنلو پزشکِ محکوم به اعدام نقض شد

حمید قره حسنلو چاقو به شهید عجمیان زده است

تشییع باشکوه پیکر شهید عجمیان در استان البرز+ فیلم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه