English

درخواست بسیاری از کشورها برای خرید واکسن برکت

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: بسیاری از کشورها مدت زیادی است که درخواست خرید واکسن برکت را دارند.

درخواست بسیاری از کشورها برای خرید واکسن برکت

به گزارش خبرگزاری موج، محمد ترکامانه، مدیرعامل بنیاد برکت در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم گفت: همان‌طور که می‌دانید ستاد اجرایی فرمان امام از بدو شکل‌گیری، که به دستور امام (ره) شکل گرفت، مأموریت محرومیت‌زدایی بود. یعنی هدف این ستاد خدمت به مردم و محرومان بود. این کار تا ۱۴ سال پیش ادامه داشت تا آن که مقام معظم رهبری در آن موقع دیداری با رئیس ستاد داشتند و گفتند کاش بتوانیم هزار مدرسه بسازیم و مناطق مختلف ایران را آباد کنیم. همین مسئله نقطه شروعی برای شکل‌گیری بنیاد برکت بود.

ترکمانه گفت: امروز این بنیاد در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی و عمرانی مانند ساخت ۱۸۰۰ مدرسه فعالیت دارد و قرار است در سال‌های آینده تا ۲۷۰۰ مدرسه بسازد. گروه دارویی برکت یکی از واحدهای بنیاد است که تمرکز بر داروهایی دارد که وارداتشان به کشور مشکل دارد و خوشبختانه تا امروز این واحد توانسته فعالیت بسیار خوبی داشته باشد. بعد از شیوع ویروس کرونا ما چهار مسیر را در این واحد آغاز کردیم تا واکسن کرونا را تولید کنید.

وی افزود: از این چند مسیر یکی از آنها سریع‌تر پیش رفت که موجب ساخت واکسن شناخته‌شده برکت شد. این مسئله باعث شد ما جزو شش کشوری در دنیا باشیم که به واکسن کرونا دست پیدا کنیم. ما به عنوان اولین کشور در دنیا توانستیم واکسن امیکرون را که برکت پلاس نام دارد بسازیم و به مرحله تست‌های بالینی برسانیم.

مدیر عامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های آینده بنیاد برکت گفت: تمرکز ما در چند سال اخیر توانمندسازی مردم در روستاها است. اگر مردم شرایط مناسبی در روستاها داشته باشند دیگر به شهرهای بزرگ‌تر نمی‌آیند. تمرکز ما اکنون بر روی کسب‌وکارهای خرد و کوچک است. همچنین به کسب‌وکارهای بزرگ‌تر در روستاها توجه می‌کنیم  تا اقتصاد مولد روستا شکل بگیرد. تا امروز ما توانستیم بیش از ۱۸۳ هزار طرح اشتغال‌زایی در روستاها انجام بدیم.

ترکمانه گفت: ما سه سال بر روی کشورهای پیشرفته تحقیق کردیم بعد از آن ما به یک مدل توانمندسازی رسیدیم اکنون سه سال از تهیه این مدل می‌گذرد که ما برای اجرای آن از میان مردم افرادی را انتخاب کردیم و آن‌ها را آموزش دادیم تا به روستاها بروند و به عنوان تحصیل گر دیگران را آموزش دهند. این افراد به مردم روستا کمک می‌کند تا کسب و کار خود را راه بیندازد و اگر نیاز بود از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما نشستی با نمایندگان سازمان ملل داشتیم و نماینده توسعه سازمان ملل نیز در آن جلسه حضور داشت. این فرد تجربه ۳۰ ساله در حوزه محرومیت‌زدایی در کل جهان دارد و پس از دیدن مدل کاری ما هیجان‌زده شد و اظهار داشت این مدل از برترین نمونه‌های دنیا است. وی به ما پیشنهاد داد تا این مدل را در سطح جهانی پیاده‌سازی کنیم.

ترکمانه ادامه داد: اکنون راهی برای افراد در سراسر دنیا فراهم است که از طریق آن افراد می‌توانند از طریق سایت یا برنامه و نرم‌افزار بنیاد برکت به بخش برکت همدلی بروند و به صورت‌های خیریه‌ای یا قرض‌الحسنه ما را همراهی کنند. ما تعهد کردیم هرکس که به بنیاد برکت کمک کند ما دو برابر آن به منطقه مورد نظر کمک خواهیم کرد. افراد می‌توانند از طریق سایت و نرم‌افزار ما گزارش اشتغال‌زایی ما را مشاهده کند.

وی افزود: تمام طرح‌ها، گزارشات و کمک‌ها در وب‌سایت و نرم‌افزار ما به صورت کامل قرار داده شده است و کمک‌های مردمی هم از طریق این دو می‌تواند صورت بگیرد. همان‌طور که می‌دانید فرآیند دریافت مجوز از سازمات جهانی سلامت برای صادرات واکسن برکت پروسه طولانی دارد و ما مدارک لازم را برای این کار صورت دادیم.

مدیر عامل بنیاد برکت یادآور شد:‌قرار است از طرف سازمان جهانی سلامت برای بازدید به آزمایشگاه‌های ما بیایند تا واکسن را تأیید کنند و پیش‌بینی می‌شود این اتفاق تا قبل از پایان سال صورت دهد. بعد از بازدید فرآیند تأیید واکسن به صورت پروتکل بین‌المللی انجام می‌شود اما باید اظهار کنیم که بسیاری از کشورها مدت زیادی است که درخواست خرید واکسن برکت را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه