English

حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ مشخص شد

وزیر تعاون کار و رفاه گفت: شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و 835 هزار و 426 تومان تعیین کرد.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه پس از پایان نشست شورای عالی کار گفت: شورای عالی کار با بیش از 40 ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل مزد را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و 835 هزار و 426 تومان تعیین کرد.

وی افزود: برای سایر سطوح مزدی نیز این افزایش به میزان ۱۵ درصد به اضافه ۹۱ هزار تومان تعیین شد.

 شریعتمداری یادآور شد:  با این تصمیم شورای عالی کار سهم دریافتی کارگران با توجه به سایر آیتم های پرداختی به آنان نسبت به سال قبل و در مقایسه با حداقل سبد معیشت یک خانوار کارگری ۳.۳ نفری این افزایش  صورت پذیرفت .

وی تصریح کرد: امسال این رقم  نسبت  به سال قبل روند مثبتی طی شد که امیدواریم این تصمیم برای فعالیت‌ های تولیدی کشور و هم مجموعه کارگران مبارک باشد. 

بر این اساس پایه حقوق کارگران از یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان در سال ۹۸ به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۹ افزایش یافت.

افزایش مبلغ بن خواربار مصوبه دیگر شورای عالی کار در این جلسه بود که از ۱۹۰ هزار تومان سال گذشته به ۴۰۰ هزار تومان رسید. حداقل مزد روزانه نیز از ۵۰ هزار و ۵۶۶ تومان سال ۹۸ به ۶۱ هزار و ۱۸۰ تومان در سال جاری افزایش یافت.

شورای عالی کار درخصوص حق مسکن کارگران هیچ مصوبه ای نداشت و بر این اساس کمک هزینه مسکن کارگران همچون سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان باقی ماند.

مجموع دریافتی کارگران حداقل بگیر و مجرد در سال ۹۹ با احتساب افزایش ۳۱۸ هزار تومانی حداقل مزد، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی، بن خواربار ۴۰۰ هزار تومانی و سایر مزایای جانبی مزد، به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کارگران متاهل با احتساب موارد فوق و حق اولاد به حدود سه میلیون تومان نزدیک شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام شما چجور عذاب وجدان ندارین ماگناهمون چیست جامعه کارگری فرق ما با کارمند پشت میز چیه چرا حقوقمون کمه ما زحمت میکشیم اسمش هست کارگری روز رستاخیز حوابگوید دم از عدالت میزنید حقوق کارگر تو این تورم جوابگو خانواده قسط وام وکرایه خونه نیست رحم کنید به قشرضعیف جامعه ماهم ایرانیم وحق داریم خوب زندگی کنیم

  • ناشناس

    حالا برویدراحت ازفقرخانواده های کارگران بخوابید، کرایه خانه کجایی ایران 100هست بگیدتامن برم همان خانه کرایه کنم چطوری بااین حقوق شکم پنج نفرسیرکنیم، چطورسه محصل رابه مدرسه بفرستم، هزران مخارج دیگر، نه دندانپزشکی، نه چشم پزشکی هیچ کارنمی توانیم انجام بدهیم، خوب راحت بگویدبرویدبمیرید. دیگه نمی خواهد اینقدرخودتان رااذیت کنید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی