English

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باید راهبردی باشد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گسترش مناسبات کشورمان با همسایگان، اعلام کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باید معنادار، راهبردی و نتیجه‌محور باشد.

توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باید راهبردی باشد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی، توسعه روابط استان با کشورهای همسایه، اهمیت استراتژیک دارد و بر این اساس، نگاه به این روابط نیز باید راهبردی باشد.

وی توسعه روابط خارجی را یکی از گلوگاه‌های توسعه استان برشمرد و افزود: روابط دیپلماتیک در جای خود مهم است و باید انجام شود اما هدف باید تعریف پروژه‌های مشخص، کوتاه‌مدت و خروجی‌محور باشد.

وی عنوان کرد: خروجی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باید منجر به سرمایه‌گذاری مشترک، جذب سرمایه، افزایش صادرات و ورود به بازارهای مشترک باشد و لازم است این موضوع در اولویت کاری نمایندگان کشورمان در کشورهای دیگر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مضاعف روابط اقتصادی کشورمان با ترکیه، گفت: تعداد قابل توجهی از بازرگانان و صنعتگران ما با ترکیه مراوده دارند و باید رفت‌وآمد آن‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به محوریت آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی کشورمان با ترکیه، بر تقویت اتاق بازرگانی مشترک دو کشور در تبریز تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر نقش زیرساختی آزادراه تبریز_بازرگان در توسعه روابط دو کشور، مطرح کرد: اجرای این پروژه با جدیت پیگیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه