English

خط قرمز دامپزشکی تهدید سلامت مردم است/ لزوم پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: جدیت در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان الزامی است چراکه امنیت غذایی عموم مردم استان، در صورت بروز بیماری تحت شعاع قرار خواهد گرفت و این خط قرمز برای ما می باشد.

خط قرمز دامپزشکی تهدید سلامت مردم است/ لزوم پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این جلسه بیان نمود:  ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان با هدف ایجاد هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر بین ادارات و نهادهای ذیربط در رابطه با پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: دراین جلسه که در محل سالن جلسات  استانداری یزد برگزار گردید و با حضور احمد گنجی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، هادی زارع معاون سلامت اداره کل دامپزشکی، نرگس حسینی رئیس اداره طیور اداره کل دامپزشکی استان و تعدادی از ادارات مرتبط برگزار شد؛ بهره گیری از تمام امکانات و توانمندیهای موجود برای پیشگیری و مقابله با موارد احتمالی بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد تاکید قرار گرفت تا از عواقب ناشی از بروز این  بیماری بر بهداشت عمومی و خسارات اقتصادی ناشی از آن به مالکین صنعت طیور استان به ویژه طیور تخمگذار ممانعت به عمل آید. 

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه پیشگیری یکی از راه های جلوگیری از خسارت های احتمالی می باشد، الزام واکسیناسیون واحد های تخمگذار و همچنین واحدهای پرورش بوقلمون با واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  را از مصوبات این جلسه دانست.  

لازم به ذکر است است که از سال 1396 تا حال حاضر روند بیماری سیر نزولی داشته است که امیدواریم با توجه به همکاری دستگاه های ذیربط در خصوص پیشگیری از بروز بیماری، امسال نیز شاهد بروز کانون بیماری در استان نباشیم. 

در ادامه این جلسه اعضای ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به بیان اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداختند. 

گنجی در پایان با بیان اینکه همه دستگاه های مرتبط باید آمادگی کامل در این حوزه را داشته باشند گفت: با جدیت هرچه تمام در پیشگیری از بروز این بیماری اقدام شود و هیچگونه سهل انگاری صورت نگیرد، زیرا امنیت غذایی عموم مردم استان، در صورت بروز بیماری تحت شعاع  قرار خواهد گرفت که این خط قرمز برای ما می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر