English

امسال ۲۰ هزار تن پسته در ابرکوه برداشت می شود

با توجه به پیش بینی کارشناسان ۲۰ هزار تن پسته امسال در شهرستان ابرکوه برداشت می شود و کار این برداشت تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

امسال ۲۰ هزار تن پسته در ابرکوه برداشت می شود

 به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه، برداشت محصول پسته ازاواسط شهریور ماه در سطح ۵هزارهکتار از باغات بارور پسته شهرستان آغاز شده است و تا اواسط آبان نیز ادامه دارد.

علی محمدهوشمند، مدیرجهادکشاورزی ابرکوه گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۰هزار تن پسته تردرسطح باغات بارورشهرستان برداشت شود.

هوشمند ادامه داد: سطح کل زیرکشت این محصول درشهرستان، ۷هزارهکتارمی باشدکه ۵هزارهکتارآن بارورو۲هزارهکتارآن غیربارور می باشد.

وی میانگین عملکرداین محصول را۱۲۰۰کیلوپسته خشک درهرهکتارعنوان نمودوافزود: اکبری، احمدآقایی وکله قوچی ازمهمترین ارقام پسته شهرستان می باشد. 

وی گفت: ردیابی وارائه پیش آگاهی جهت مدیریت عوامل خسارت زا،شامل آفات، بیماری هاوعلف های هرزدر ۴هزارهکتارازسطح زیرکشت توسط کارشناسان جهادکشاورزی انجام شده است. 

هوشمند اظهارداشت: درشهرستان، ۲۰ترمینال فعال ضبط وفرآوری پسته وجودداردکه عملیات پسته پاک کنی، فرآوری وضبط این محصول راانجام می دهند. 

مدیرجهادکشاورزی به باغداران توصیه کرد که از  سم پاشی باغات در این فصل به دلیل فعالیت حشرات مفید و همچنین مصرف تازه خوری محصول پسته،جداخودداری نمایند.

گفتنی است شهرستان ابرکوه مقام  سوم تولیدپسته دراستان رادارامی باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر