English

در سیزدهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد مطرح شد؛

ایجاد دهکده و موزه صنایع نساجی در دستور کار است

یکی از پروژه‌های تحولی محور صنعت نساجی استان یزد راه بازسازی واحدهای کوچک و متوسط صنعت نساجی، ایجاد دهکده و موزه صنایع نساجی است.

ایجاد دهکده و موزه صنایع نساجی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیزدهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد با محوریت ارایه گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام شده پیرامون برنامه‌های تحولی حوزه‌های پوشاک و نساجی، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان، در این نشست مهران فاطمی استاندار یزد، نساجی را هنر و صنعت تاریخی- تمدنی استان و از محورهای توسعه و پیشرفت آن دانست و ابراز امیدواری کرد که این صنعت در پرتو توجه و پیشبرد پروژه‌های تحولی، رونق و توسعه واحدهای این حوزه، اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، حفظ محیط‌زیست و افزایش ارتباطات ملی و بین‌المللی با یزد را به ثمر بنشاند.

مهران فاطمی با تاکید بر ضرورت ایجاد دهکده نساجی در استان گفت: مساله نساجی برای ما مهم است چرا که این صنعت جزء صنایع پاک استان است.

استاندار یزد، با بیان اینکه صنعت نساجی در استان در صورت عدم توجه رو به نابودی خواهد رفت، افزود: ظرف مدت یک هفته موضوع واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد دهکده نساجی به عنوان مرکز تخصصی عرضه مستقیم تولیدات محصولات نساجی استان تعیین تکلیف شود. فاطمی با اشاره به اینکه این صنعت می‌تواند موجبات اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان در این حوزه را فراهم کند، اظهار داشت: ایجاد آزمایشگاه مرجع نساجی با همکاری پارک علم و فناوری، انجمن نساجی و دانشگاه‌های استان در اولویت قرار گرفته و دنبال شود.

وی ضمن تقدیر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در امر برگزاری این جلسات و پیگیری تحقق برنامه تحولی یزد نوین، از مدیران استانی خواست تا نگاه فرابخشی به پروژ‌های تحولی استان داشته باشند و اهتمام خود را برای پیشبرد آن به کار گیرند.

وی با بیان اینکه فاز دوم سند تحولی یزد نوین و برنامه تحولی شهرستان‌ها تا دو هفته آینده تهیه و پروژه‌های اساسی و کلیدی هر حوزه و شهرستان مشخص شود، گفت: هریک از مجموعه‌های اداری استان باید صاحب برنامه تحولی شوند تا نقشه راه آن‌ها تعیین و ارزیابی‌ها، حمایت‌ها و توزیع اعتبارات بر اساس آن انجام شود.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به تشریح دستورکارهای این نشست پرداخت و گفت: در این نشست آخرین اقدامات انجام شده مربوط به 18 پروژه در حوزه نساجی و 7 پروژه در حوزه پوشاک بررسی می‌شود.

دهقانی‌زاده توسعه پایدار صنعتی و معدنی و تکمیل زنجیره های ارزش صنایع مزیت دار و رقابتی با اتکا بر فن آوری های پیشرفته و دانش بنیان را از اهداف بنیادین پروژه‌های تحولی محور صنعت نساجی استان عنوان کرد و افزود: جلسات پیگیری و ارایه گزارش از مسئولان پیگیری ویژه در دور دوم خود قرار دارد.

وی برنامه‌های عملیاتی اولویت‌دار این حوزه را ایجاد طرح‌های جدید و توسعه‌ای بزرگ صنعت نساجی، توسعه و بازسازی واحدهای کوچک و متوسط صنعت نساجی، ایجاد دهکده و موزه صنایع نساجی، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری‌های صنعت نساجی و توسعه بازارهای صادراتی محصولات صنعت نساجی برشمرد.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد نوین در حال تدوین بوده و به زودی ارایه خواهد شد.

در ادامه مجتبی دستمالچیان مسئول پیگیری‌های ویژه ‎‌حوزه نساجی و پوشاک به ارایه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های این حوزه پرداخت و خواستار همکاری و همیاری جدی‌تر برخی از دستگاه‌های اجرایی شد. پارک و علم فناوری نیز گزارشی در خصوص ایجاد مرکز نوآوری و فناوری‌های صنعت نساجی را به حاضرین در این نشست ارایه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر