English

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد عضو داوطلب هلال احمر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خدمت‌رسانی داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر وابسته به بحران‌ها نبوده و در تمامی عرصه‌هایی که نیاز بوده خوش درخشیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد عضو داوطلب هلال احمر شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یز د در جلسه شورای معاونین هلال احمر استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: بنده در زمان زلزله بم افتخار همکاری با هلال احمر و دوشادوش امدادگران این مجموعه را داشته ام و افتخار میکنم عضو داوطلب این نهاد مردمی و بشردوست باشم.

وی با بیان اینکه داوطلبین در هلال احمر باید با روحیه انقلابی، جهادی و تدین همراه باشند تا درراستای حوادث و امدادو نجات، دشمن نتواند به جوانان ما ضربه بزند،  عنوان کرد: کار و خدمت شما و مجموعه هلال احمر جایگاه ویژه ای دارد و این موفقیت ثمره همراهی مردم و خیرین بوده است.

عزیزی  با بیان اینکه هلال احمر حلقه واسط بین خیران و گروهایی داوطلبانه است اظهار داشت: این نهاد مردمی می تواند به عنوان بازوی قوی و توانمند برای ملت و دولت عمل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  با عنوان اینکه آموزش بحث بسیار مهم در جامعه و مخصوصا بنا به وظایف هلال احمر نقش مهم و موثری خواهد داشت گفت: آموزش همگانی یکی از مقوله های بسیار مهم در جمعیت هلال احمر میباشد و در این راستا باید کارهای موثری انجام گیرد که خواهشمندیم این موضوع را بطور جدی دنبال کنید تا اثرات موثر آن به عموم شهروندان برسد.

وی بیان کرد: آموزش شاخصه مهمی در کاهش تلفات و خسارات در مواقع بروز حوادث است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

عزیزی بیان داشت: اعتماد مردم به هلال احمر زیاد است مخصوصا در بحث دارو و داروخانه هلال احمرکه یک برند در جامعه میباشد و داورهای کم یاب و نایاب که بعضا مردم با مبود ان مواجه هستند در جهت این راستا و کمتر کردن مشکلات مردم و جامعه تلاش شود که از خدمات مجموعه هلال احمر و داروخانه تشکر و قدردانی می شود.

 محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احر استان یزد در دیدار با مهندس عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و شورای معاونین هلال احمر استان یزد برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیتهای هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر نهاد عمومی و غیردولتی است که اولویت اولیه و 7 اصل مهم ان شامل فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه و بی طرفی و بی غرضی و جهان شمولی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در حوزه امداد و نجات و توان افزایی نیروها و تامین منابع انسانی و توان بخشی در حوادث و کمک های مردمی تلاش های خوبی در سالهای گذشته تاکنون صورت گرفته است که در سال گذشته با مستقر شدن بالگرد در اشیانه هلال احمر استان و همچنین خرید پهپاد جستجو و نجات اقدامات موثر و مثبتی در امداد و نجات برداشته شد.

وی همچنین با گزارشی از خدمات و کمک های هلال احمر استان به مناطق سیل زده کشور بیان داشت: بیش از پنج محموله کمک های هلال احمر استان شامل اقلامی چون  پتو، چادر مسافرتی، چادر امدادی، موکت و 1000 بسته غذایی و 10 تن برنج و .... به استانهای سیل زده کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان ارسال شده است و همچنین دو تیم عملیاتی امدادی همراه با تجهیزات کامل  نیز بمدت یک هفته در سیستان و بلوچستان خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: ساختار تشکیلاتی هلال احمر انتخاباتی وداوطلبانه است و نیروهای توانمندی را تربیت می‌نماید،هر چند کرونا بسیاری از عملیات ها و فعالیت‌های هلال احمر را با مشکلاتی همراه کرد، اما از طریق فضای مجازی، آموزش های زیادی ارائه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه آموزش و پژوهش و توانمندسازی است و نسبت به دیگر استان رتبه خوبی در این بخش داشته ایم و امید است به کمک محجموعه استان بتوانیم آموزش ها را توسعه بدهیم.

وی عنوان کرد: حضور خیرین در هلال احمر نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی است، البته در حوزه جوانان کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده است، اما یک سری پتانسیل های جدیدی را رقم زد و در حوزه مذهبی و اجتماعی و فرهنگی ظرفیت های مهمی شکل گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: یکی از این فعالیتهای داوطلبان اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم است که مورد استقبال قرار گرفته همچنین طرح نذر آب 4 را در کنار فعالیتها  عملیاتی کرده‌ایم که در طول این چهار دوره طرح نذر آب حرکتهای ارزشمندی به همت داوطلبان و خیرین صورت گرفته است.

وی گفت: کارهای درمانی برای مددجویان در حوزه درمان و بهداشت و توان بخشی و فعالیت داروخانه برای کاهش دغدغه تامین دارو و فعالیت مرکز جامع توان بخشی هلال حمر و برگزاری  دوره هایی گفتار درمانی و کار درمانی و فیزیوتراپی از جمله این اقدامات به عموم مردم است که امسال با رایزنی های استانی بیش از 3 میلیارد تومان در بخش حمایتی به بیماران نیازمند در حوزه داوطلبان کمک شده است .

در ادامه حجت الاسلام شعشعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ضمن تبریک این ایام و همچنین انتصاب مهندس عزیزی بعنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  توضیحی از خدمات هلال احمر استان در بحث فرهنگی و اجتماعی را بیان نمودند.

در پایان این دیدار عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با پوشیدن لباس داوطلبان به صورت رسمی عضو داوطلب جمعیت هلال احمراستان یزد  شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر