English

افزایش نرخ حمل و نقل در اربعین توجیه ندارد

مردم یزد طی دو سال اخیر بخش قابل توجهی از زائران پیاده اربعین بوده‌اند از اینرو امسال روزها زودتر از اربعین حسینی جلسه‌ای به منظور برنامه ریزی برای این سفر معنوی در یزد برگزار شد.

افزایش نرخ حمل و نقل در اربعین توجیه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد ، مردم یزد همواره نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) به ویژه امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای داشته‌اند و در برنامه‌های مرتبط با آن حضرت حضوری چشمگیر داشته‌اند که یکی از این برنامه‌ها، شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین است.

مردم یزد سال گذشته حضوری پرشور در این برنامه داشتند و امسال نیز از هم اکنون برنامه ریزی برای حضور پرشور آنها انجام گرفته است.

استاندار یزد در جلسه ای که با حضور مسئول کمیته آموزش و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در یزد برگزار شد، اظهار داشت: مراسم اربعین مراسمی برای به انجام زیارت معنوی و به نمایش گذاشتن قدرت معنوی مردم مسلمان است.

سیدمحمد میرمحمدی بیان کرد: این مراسم همچنین برنامه ای برای تقویت وحدت میان مسلمین است و نگاه ما نیز به این برنامه باشکوه نگاه وحدت و همدلی است.

همه دستگاه‌ها برای خدمت به زائران اربعین بسیج شوند

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید برای خدمت به زائران امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه این مراسم بسیج شوند و یزد باید سهم بسزایی در برگزاری باشکوه این مراسم و نظم و انضباط بخشیدن به امور داشته باشد.

میرمحمدی با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین(ع) اجر و ثوابی کمتر از زیارت آن حضرت ندارد، تاکید کرد: باید ضمن استفاده از ظرفیت های مردمی و به مشارکت طلبیدن مردم، فضای مناسبی برای زوار فراهم کنیم.

وی بر لزوم استفاده از تجربیات سال‌های گذشته تاکید کرد و افزود: تقویت نقاط قوت برنامه ها و بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای موثر برای رفع آنها می تواند به برگزاری باشکوه این مراسم در اربعین امسال کمک کند.

تامین کیسه خواب از سوی سپاه الغدیر برای زائران پیاده اربعین

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه سپاه الغدیر آماده هرگونه خدمت رسانی به زوار است، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین نیازها و مشکلات زائران یزدی، نداشتن فضایی برای اسکان و به امانت گذاشتن وسایل‌های آنها است که امیدواریم امسال بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

سرهنگ علی استادی بیان کرد: از هم اکنون پیش بینی ها و برنامه ریزیهایی برای ایجاد یک فضای اسکان انجام شده که امیدواریم تا زمان سفر این امکان مهیا شود.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد زیادی کیسه خواب توسط سپاه الغدیر استان یزد در دست تهیه است و این امکان وجود دارد که این کیسه ها به هر میزان که لازم باشد با قیمتی بسیار کم در اختیار زائران قرار گیرد.

استادی با اشاره به اینکه برای انتقال زائران به شهرهای مرزی و انتقال آنها از مرز به شهر محل پیاده روی مشکلی وجود ندارد و بخش مشکل سفر، زمان بازگشت زائران است.

برای شلوغی و ازدهام مرز در هنگام بازگشت چاره اندیشی شود

وی خاطرنشان کرد: شلوغی و ازدهام در مرز در زمان بازگشت مشکلات بسیاری ایجاد می کند و باید از سوی مسئولان امر اقدامی انجام شود که هم از ازدهام و شلوغی کاسته شود و هم شرایط برای افرادی که در این بین سوء استفاده می کنند، فراهم نباشد.

استادی عنوان کرد: عده ای در آن شلوغی ها برای سود خود زائران را به زحمت می اندازند و بابت حمل و نقل، خوراکی و … از زائران سودجویی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در برنامه های اربعین باید مردم به مشارکت طلبیده شوند، اظهار داشت: لازم است صدا و سیما در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کند.

پیگیری فراهم کردن شرایط حمل و نقل ریلی و هوایی برای زائران اربعین در یزد

محمدعلی طالبی افزود: حمل و نقل یکی از اصلی ترین مواردی است که سال گذشته بخشی از زائران با مشکلاتی در این زمینه مواجه شدند که امیدواریم امسال با ساماندهی امور و برنامه ریزی و هماهنگی شاهد تکرار مشکلات سال های گذشته نباشیم.

وی بیان کرد: مردم سال گذشته از وسایل نقلیه شخصی و عمومی جاده ای برای رسیدن به شهرهای مرزی استفاده کردند که امسال هماهنگی هایی برای استفاده از حمل و نقل ریلی و هوایی نیز انجام می شود.

طالبی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط ویژه اربعین و اشتیاق زائران برای رساندن خود به شهرهای مرزی، بتوانیم شرایط را برای سفر بخشی از زائران با استفاده از حمل و نقل ریلی و هوایی فراهم کنیم.

وی در مورد افزایش نرخ حمل و نقل نیز تصریح کرد: افزایش نرخ حمل و نقل به بهانه اربعین توجیهی ندارد و باید از این اقدام جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر