English

تشکیل شرکت مشترک ایرانی و روسی برای حمل کالا به روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از برگزاری سه جلسه با شرکت‌های روسی به منظور تشکیل شرکت حمل و نقل مشترک خبر داد و یادآور شد: تفاهمنامه اولیه همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی که حمل و نقل کالا را انجام دهد منعقد شده و در مرحله نهایی هستیم.

تشکیل شرکت مشترک ایرانی و روسی برای حمل کالا به روسیه

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، حسین چراغی در جریان بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای این بندر با اشاره به آغاز مطالعه افزایش حمل و نقل کانتینری کالا از سه ماه گذشته در بنادر گیلان اظهار کرد: تقویت حمل و نقل کانتینری کالا با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر و بخش خصوصی در بنادر استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم صادرات غیر نفتی به‌ویژه در بخش مواد غذایی و محصولات کشاورزی توسعه پیدا کند راهکار آن حمل و نقل کانتینری به‌ویژه کانتینرهای یخچال‌دار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه ایجاد سیستم ترابری منسجم برای صادرات کالا از استان و استان‌های همجوار حائز اهمیت است، تصریح کرد: حمل زمینی و بازرگانی کالا در ارتقای صادرات تاثیرگذار است.

چراغی، ورود کالا در بندر انزلی و اضافه شدن خدمات ارزش افزوده به آن در صادرات کالا را مهم خواند و بیان کرد: کالا پس از اضافه شدن خدمات ارزش افزوده باید از بندر بارگیری و صادر شود.

وی یکی از مقصد‌های صادراتی کالا به‌ویژه مواد غذایی را بندر آستراخان روسیه عنوان کرد و گفت: وجود یک شرکت ترابری برای حمل کانتینری کالا از بندر مذکور در کوتاه‌ترین زمان به منظور کاهش هزینه‌ها موثر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه تشکیل شرکت مشترک ایرانی و روسی برای حمل کالا به روسیه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برگرداندن کانتینرهای حمل کالا به روسیه از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود.

چراغی، خواستار تشکیل «هاب» حمل و نقلی بین بندر انزلی و آستراخان روسیه شد و اظهار کرد: ایجاد تمرکز بین بندر انزلی و بندر آستراخان به عنوان مرکزی برای صادرات بسیار مهم است.

وی از برگزاری سه جلسه با شرکت‌های روسی به منظور تشکیل شرکت حمل و نقل مشترک خبر داد و یادآور شد: تفاهمنامه اولیه همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی که حمل و نقل کالا را انجام دهد منعقد شده و در مرحله نهایی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه نخستین محموله سیب ایران از مبدأ ارومیه به بندر آستراخان از بندر انزلی حمل می‌شود، تصریح کرد: یکپارچه کردن مدیریت صادرات در ارتقای صادرات غیرنفتی ایران بسیار تاثیرگذار است.

چراغی، وجود یک شرکت به منظور جمع‌آوری کالا از مبادی مختلف و بازاریابی آن برای صادرات را مهم خواند و بیان کرد: شرکت مذکور باید بتواند حمل جاده‌ای و بندری کالای صادراتی را با مشارکت کشتیرانی دریای خزر در کوتاه‌ترین زمان به بندر هدف انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه