English

رد طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد در شورای نگهبان

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با رد مصوبه تقویت و توسعه نظام سلامت توسط شورای نگهبان، کمیسیون مشترکی برای بررسی دقیق‌تر قانون استاندارد در حال شکل‌گیری است.

رد طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد در شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدحسین قربانی در بازدید از آزمایشگاه و تجهیزات اداره کل استاندارد گیلان و نشست با مدیر کل این سازمان با اشاره به وضعیت قانون استاندارد اظهار کرد: شورای نگهبان مصوبه طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را به دلیل مغایرت با قانون اساسی رد کرد.

محمد حسین قربانی افزود: در آخرین روزهای مجلس نهم شورای اسلامی و با هدف تشدید نظارت بر کالای قاچاق نمایندگان مصوبه‌ای را شتاب‌زده تصویب کردند که بر اساس آن بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد واگذار و تعیین کالای سلامت‌محور خاص به‌عهده شورای عالی استاندارد گذاشته شد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، رد مصوبه مذکور توسط شورای نگهبان، کمیسیون مشترکی برای بررسی دقیق‌تر قانون استاندارد در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: در این کمیسیون حدود هفت تا هشت کمیسیون از جمله بهداشت، صنعت و معدن و… عضو هستند.

وی از تدوین قانون استاندارد در کمیسیون مشترک مذکور خبر داد و افزود: بررسی کارشناسانه قانون استاندارد از جمله برنامه مهم کمیسیون است.

قربانی قانون استاندارد را نیاز به بررسی بیشتر در کمیسیون مشترک دانست و خاطرنشان کرد: در کیفیت کالا بحثاستاندارد مطرح بوده و محصولات باید به طرف رقابتی شدن پیش روند.

فعالیت ۲۶ آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان

مدیر کل استاندارد گیلان در این نشست، تصویب قانون استاندارد را ضرورت دانست و گفت: وزارت بهداشت متولی سلامت در کشور بوده و در بحثکیفیت کالا شرط وظایف استاندارد تشریح شده است.

داریوش اشکانی‌پور با بیان اینکه اداره نظارت بر غذا و دارو پروانه ساخت اولیه یک واحد را ارائه می‌دهد، افزود: کنترل نهایی کالا جزو وظایف استاندارد است.

وی تجهیزات و امکانات اداره کل استاندارد گیلان را کامل دانست و ادامه داد: اداره کل استاندارد گیلان دارای ۲۶ آزمایشگاه مرجع بوده که ۲۲ آزمایشگاه در این اداره کل مستقر است.

مدیر کل استاندارد گیلان با بیان اینکه در تمام صنایع دارای تجهیزات و امکانات استاندارد هستیم، تصریح کرد: افزایش تکنولوژی موجب انجام اقدام‌های فوق‌العاده در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به چهار آزمایشگاه مرجع در انزلی، آستارا، لاهیجان و … یادآور شد: به‌زودی اداره استاندار در رودبار ایجاد می‌شود.

قربانی امروز آزمایشگاه چای و فرآورده‌های کشاورزی، تجهیزات حساس، چوب و سلولزی، نساجی و چرم اداره کل استاندارد استان گیلان را مورد بازدید قرار داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه