English

ایجاد انستیتو زبان سما در سطوح بین‌المللی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما از ایجاد آموزشکده‌های زبان و مراکز آموزشی این سازمان در کشورهای منطقه و اروپایی خبر داد

ایجاد انستیتو زبان سما در سطوح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سومین جلسه کمیسیون نوآوری و تمرکززدایی سازمان سما امروز با حضور مدیر امور آموزشکده‌های سازمان، رئیس و دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان و دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان و به میزبانی گیلان برگزار شد.

قاسم یزدان‌پناه در جلسه مذکور اظهار کرد: با توجه به مصوبه اخیر شورای سازمان به دنبال ایجاد انستیتوهای زبان سما در استان‌های مختلف داخل کشور هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد انستیتو زبان سما در سطح بین‌المللی در کشورهای دارای ظرفیت لازم هستیم، افزود: این اقدام در چهار گام اساسی برای تقویت مراکز موجود زبان، برندسازی، ایجاد مراکز جدید داخلی و مراکز بین‌المللی صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما از انجام سفرهای داخلی و خارجی مدیران مدارس و آموزشکده‌های سما برای کسب تجربه به ویژه کشورهای ایتالیا و آلمان از مهر ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان سما ایجاد مراکز آموزشی و فرهنگی سما در کشورهای عراق، عمان، امارات متحده عربی و افغانستان با محوریت استان‌های مرزی کشور است.

یزدان‌پناه یکی دیگر از اهداف سازمان سما را ایجاد شرکت‌های کار بنیان به منظور توسعه تولیدات و دستاوردهای دانشجویان و اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از فروش آن محصولات به دانشجویان مربوطه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرکت دانش‌بنیان برای سازمان سما هستیم، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما ارائه خدمات اجتماعی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با انتخاب مدارس معین برای مدارس در مناطق محروم و غیر برخوردار از فضا و خدمات آموزشی مناسب باید در توسعه کمی و کیفی این مدارس تلاش کنیم.

وی کمک به توسعه فرهنگی و آموزشی در مناطق غیر برخوردار و محروم، تلاش برای خروج مدارس در مناطق غیر برخوردار از مشکلات اقتصادی و آموزشی و کمک به توسعه نیروی انسانی در این مناطق را جزو اهداف مهم سازمان سما عنوان کرد.

یزدان‌پناه اجرای طرح مهارت‌آموزی در هنگام تحصیل مناسب با رشته تحصیلی را از برنامه‌های سازمان سما ذکر کرد و یادآور شد: این طرح گام مهمی در راستای نیل به اهداف اصلی دوره کارآموزی با در نظر گرفتن مقتضیات مختلف سازمان سما است.

وی تعمیق آموزش‌های فنی و مهارتی منطبق بر نیاز بازار کار، ارتقای کیفیت و بهره‌وری دوره کارآموزی و روزآمدی منابع آموزشی آموزشکده‌های سما را از اهداف طرح مذکور بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه