English

«صادرات» جهت‌گیری ماموریت مناطق آزاد کشور است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: جهت‌گیری ماموریت مناطق آزاد کشور طبق بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب صادراتی است.

«صادرات» جهت‌گیری ماموریت مناطق آزاد کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، اکبر ترکان صبح امروز در جریان بازدید از بندر در دست ساخت کاسپین منطقه آزاد انزلی با اشاره به زمان اتمام این پروژه اظهار کرد: طبق وعده داده شده به رئیس جمهور سازمان مناطق آزاد در تلاش است امسال یک اسکله و موج‌شکن‌های آن را به پایان برساند.

وی جهت‌گیری ماموریت مناطق آزاد را طبق بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب صادراتی دانست و افزود: بندر کاسپین با رویکرد صادراتی و تلاش شبانه‌روزی در دست ساخت است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه موج‌شکن غربی بندر کاسپین یک‌هزار و ۶۲۰ متر و موج‌شکن شرقی ۲ هزار و ۲۰۰ متر است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری موج‌شکن شرقی با پیشروی ساخت ۴۰۰ متر دیگر به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام موج‌شکن غربی به ۷۰۰ متر پیشروی نیاز است، افزود: در این صورت موج‌شکن غربی نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

ترکان با تصریح بر اینکه بندر کاسپین به هاب داد و ستد کالای راهبردی در حوزه خزر تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: با ساخت این بندر بازار روسیه برای سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری شده است.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفیت صادرات و مراودات تجاری با روسیه دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاران بازار روسیه می‌توانند از منطقه آزاد انزلی برای این منظور استفاده کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در ساخت چهار پست اسکله در بندر کاسپین اشاره کرد و یادآور شد: بخش‌ خصوصی برای ساخت این تعداد اسکله ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش موج، ترکان عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی حضور می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه