English

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی گیلان برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی با محوریت "هواشناسی کشاورزی، کم‌بارشی، افزایش دما و راهکارهای مقابله" در این استان خبر داد.

ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی گیلان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، صالح محمدی، رئیس جهاد کشاورزی گیلان، در حاشیه برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زارعی اضافه کرد: این برنامه آموزشی امروز (یکشنبه) در رشت و منجیل نیز برگزار شد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت و جایگاه توصیه‌های هواشناسی در بخش کشاورزی و شیوه‌های استخراج، تجزیه و تحلیل و دستیابی به آنها، ارائه آخرین اطلاعات کاربردی در خصوص وضعیت بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، ارائه آخرین توصیه‌های علمی و فنی برای مقابله با کم بارشی و افزایش دما در سال زراعی جاری و اهمیت توجه به بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل مخاطرات احتمالی از اهداف برگزاری این کاروان ترویجی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد: در ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زارعی، کارشناسان و محققان در حوزه های علوم هواشناسی، ترویج و سایر بخش‌های تحقیقات کشاورزی در کنار همدیگر آموزش‌های لازم را به بهره‌برداران ارائه دادند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و گرمایش زمین یکی از چالش‌های دنیا بوده که مشکلاتی را در حوزه امنیت غذایی به وجود آورده‌است، اضافه کرد: برای فائق آمدن بر این مشکل، استفاده از اطلاعات دقیق هواشناسی برای برنامه‌ریزی سیستم‌های زراعی و تولیدات محصولات کشاورزی ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: با توجه به مشکلات چند سال گذشته در این استان به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ضروری است که امسال نیز تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی با استفاده از داده‌های حوزه هواشناسی انجام شود و کشاورزان نیز کشت و کار را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.

ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی گیلان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه