English

در دیدار جمعی از دستفروشان با ریاست شورای شهر رشت مطرح شد؛

شروع فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت/ ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم در معابر رشت

در دیدار جمعی از دستفروشان با کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آغاز به کار کارگروه ساماندهی دستفروشان با هدف ایجاد نظم در معابر رشت خبر داده شد.

 شروع فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت/ ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم در معابر رشت
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، امروز در دیدار با جمعی از دستفروشان رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه از قدیم‌الایام دستفروشی در رشت انجام می‌شد، اظهار کرد: باید بپذیریم که امروز برخی دستفروشان حتی بیشتر از گنجایش یک مغازه، فضای عمومی را تصاحب کرده  و این عمل موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان و مغازه‌داران شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی‌ها از تداوم فعالیت دستفروشان گلایه بحق دارند، افزود: متاسفانه کار به جایی رسیده که تعدادی افراد از دیگر شهرهای استان و حتی استان‌های دیگر برای دستفروشی به رشت می‌آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آغاز فعالیت کارگروه ساماندهی دستفروشان در رشت اشاره کرد و گفت: در کارگروه دستفروشان تصمیم گرفته شده تا محدوده زمانی و مکانی فعالیت برای دستفروشان مشخص باشد و در تلاشیم تا مکان‌هایی که جاذبه‌های لازم را به‌منظور فعالیت دستفروشان دارد را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

کارگرنیا با تاکید به اینکه امنیت شهروندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: چند نقطه از پیاده‌راه فرهنگی رشت برای مجموعه مدیریت شهری رشت خط قرمز است و تمامی محدودیت‌ها مشخص شده  و کارگروه ساماندهی دستفروشان در این‌باره نظارت کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت قصد ندارد درآمد یا معیشت فرد یا گروهی را با مشکل مواجه کند، بیان کرد: جلسات کارگروه که با حضور مسئولان ذی‌ربط و با نظارت  کیا عاشوری، فرماندار برگزار شده، به‌دنبال حذف دستفروشان نبوده و هدف ارائه راهکارهای مناسب برای ساماندهی دستفروشان و ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای مردم و کسبه است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه درگیری با نیروهای شهرداری رشت حین انجام وظیفه قابل‌قبول نیست، افزود: هر جا ببینیم حق و حقوقی حتی از دستفروشان هم تضییع شده، شورا ورود می‌کند و باید بپذیریم که رفع این مشکل نیازمند همکاری دوجانبه است.

جمعی از دستفروشان نیز در این دیدار با قدردانی از واثق کارگرنیا، ریاست شورای شهر رشت و با تاکید به اینکه هدفشان انجام فعالیت سالم به‌منظور تامین معیشت خانواده‌شان است، اعلام کردند که نهایت همکاری را به‌منظور رفع مشکلات و ساماندهی وضع موجود با شهرداری رشت خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه