English

تداوم اجرای طرح پایش نشت‌یابی انشعابات گاز در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر صرفه جویی مشترکین در مصرف گاز گفت: اجرای طرح پایش نشت‌یابی از انشعابات و ایستگاه‌های گاز در استان که از ابتدای پائیز آغاز شده همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار انشعاب نشت یابی شدند.

تداوم اجرای طرح پایش نشت‌یابی انشعابات گاز در گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

 ، عیسی جمال نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز گیلان، امروز اظهار کرد: این بازرسی و نشت یابی برای حفظ پایداری جریان گاز طبیعی و پیشگیری از حوادث و اتفاقات غیرمترقبه در استان گیلان انجام شد که خوشبختانه توانستیم بر اساس طرح پایش یادشده خطوط گاز تعداد زیادی از مشترکین را مورد بازرسی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: شرکت گاز استان گیلان به صورت برخط(آنلاین) و براساس برنامه تعیین شده، اقدام به بازرسی خطوط گاز می‌کند که در این راستا نیز با استفاده از فناوری و سیستم‌های جدید، بیش از ۲۰۵ هزار انشعاب نشت‌یابی شدند.

وی ادامه داد: میزان خطوط لوله این تعداد انشعاب در استان گیلان حدود هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت و امیدواریم که با بازرسی‌های انجام شده، مشترکین استان در خصوص نشتی‌گاز مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: البته این میزان از بازرسی و نشت‌یابی در ۲۱ شهر استان انجام شد که معادل ۳۳ درصد از مجموع خطوط گاز در استان گیلان را شامل می‌شود.

جمال نیکویی بیان کرد: با توجه به گسترش روزافزون طول شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان، وظیفه شرکت گاز حفظ ایمنی و پایداری جریان گاز تا درِ منازل مشترکین است؛ از سوی دیگر تمامی مصرف کنندگان گاز باید با بررسی مستمر تجهیزات گازسوز خود، از ایمن بودن آن اطمینان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و افزایش مصرف گاز، امیدواریم که همه گیلانیان در مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشند تا برای خدمت‌رسانی به تمامی مشترکین در این استان با مشکل مواجه نشویم.

جمال نیکویی اظهار کرد: از سوی دیگر با توجه به افزایش بهای پرداختی مشترکین پرمصرف و طرح‌های تشویقی شرکت گاز برای مشترکین کم مصرف، این انتظار می‌رود که میزان مصرف گاز در گیلان و همچنین سایر نقاط کشور نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

وی در خاتمه گفت: طبق طرح های تشویقی ارائه شده از سوی شرکت گاز، مشترکینی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کمتر گاز مصرف کنند، تا پنج برابر بهای گاز را کمتر پرداخت خواهند کرد که امید است با این طرح‌های تشویقی شاهد کاهش میزان مصرف گاز در سال جاری باشیم.

یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۶ مشترک گاز در گیلان وجود دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ مشترک خانگی، ۱۰۱ هزار و ۷۵۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۵۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه