English

شهردار رشت:

۴۰ عنوان برنامه با رویکرد مردمی در هفته رشت برگزار می شود

شهردار رشت با بیان اینکه به مناسبت هفته رشت ۴۰ عنوان برنامه با محوریت مردم و متناسب با ایام پیش بینی شده‌ است، گفت: برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از جمله این برنامه هاست.

۴۰ عنوان برنامه با رویکرد مردمی در هفته رشت برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، رحیم شوقی، شهردار رشت امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت هفته رشت ۴۰ عنوان برنامه با محوریت مردم و متناسب با ایام پیش بینی شده‌ است، گفت: برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از جمله این برنامه هاست.

شوقی اظهار کرد: رویداد خوراک ایران هفتم دی ماه در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد با حضور ۵۰ رستوران‌دار از ۱۷ شهرستان گیلان برپا می شود، اضافه کرد: در این برنامه که در ۲ بخش دانشجویی و کودکان برگزار می‌شود، انواع غذاهای استان که با توجه به تنوع غذایی این خطه بسیار گسترده است به نمایش گذاشته می‌شود.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای هفته رشت از ( ۶ تا ۱۲ دیماه) اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ومشارکت دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر و تسلیت ایام شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: برنامه‌های هفته رشت متناسب با این ایام برگزار می شود و حال و هوای آنها با سمت و سوی پاسداشت این روزهاست.

شهردار رشت اظهار کرد: نشست قرآنی، تور رشت گردی (بازدید از ابنیه های تاریخی و نقاط گردشگری شهر رشت)، جشن بزرگ در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اجتماع دختران و پسران سلیمانی از جمله برنامه ها در هفته رشت است.

 

حضور خبرنگاران خارجی در برنامه بزرگترین رویداد خوراک ایران در رشت

رئیس روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این نشست خبری با تشریح جزئیات برنامه‌های بزرگترین رویداد خوراک ایران در این شهر گفت: با هماهنگی‌های انجام شده ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور از جمله روسیه، ترکیه و چین در این رویداد حضور دارند.

محمدرضا فروتن اظهار کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه تا این لحظه حضور سفیر قزاقستان در ایران و رایزن فرهنگی ارمنستان در این رویداد فرهنگی قطعی شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار گیلان از سخنرانان مراسم آغازین آن خواهند بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست خبری در سخنانی با تشریح برنامه‌های هفته رشت گفت: در برنامه این هفته سعی شده که مناسبت‌های مختلف اعم از گرامیداشت مقام مادر، هفته بصیرت و ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لحاظ شود.

یاسر محجوب با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته رشت اظهار کرد: تور رشت گردی، اختتامیه جشنواره رسانه عصر قائم، اجرای تئاتر خیابانی تندیس، برنامه پرده خوانی با موضوع میراث معنوی رشت، نمایشگاه آثار برگزیده دومین رویداد جنگل بارانی با عنوان «ایوان هنر» و بازدید از خانه میرزا به صورت رایگان همه روزه تا ۱۲ دی و محفل انس با قرآن کریم بخشی از برنامه‌های نخستین روز از هفته رشت است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه فرزندان میرزا یاران روح الله همراه با تجلیل یادگاران دفاع مقدس و گلباران مزار شهدا، جنگ عروسکی با عنوان شادمان ویژه کودکان، رشت شهر ورزش (جشنواره بازی های بومی و محلی، اجتماع بزرگ ۹ دی، اجرای پویش نقاشی ویژه کودکان با عنوان عمو قاسم (من هم یک رشتی ام)، افتتاح نمایشگاه های مختلف اعم از صنایع دستی، عکس هنرمند، بازآفرینی عکس های مفاخر رشت برخی دیگر برنامه های هفته رشت است.

 

رشت گنجینه‌ای از فرهنگ، آداب و رسوم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت هم با تبریک فرارسیدن هفته رشت گفت: رشت تنها یک کلمه نیست بلکه گنجینه‌ای از فرهنگ، آداب، رسوم، مهربانی‌ها، نبوغ و خلاقیت در جغرافیای خاص ایران است که این معنا باید به گوش جهانیان برسد.

علیرضا تاج شهرستانی در نشست اظهار کرد: شهر رشت از دیرباز به عنوان شهر نخستین‌ها دارای شهره جهانی است و به عنوان نخستین شهر خلاق خوراک در یونسکو، بسیار حائز اهمیت است از اینرو بزرگترین رویداد خوراک ایران از سوی شورای اسلامی و شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بهره مندی از تعاملات فی مابین شهر رشت با رایزن های فرهنگی و سفیران همسایه و استفاده از ظرفیت های بین المللی و رسانه ها در راستای ارتقای صنعت گردشگری از اهداف برگزاری این رویداد است.

 

زیرساخت‌های رشت در جذب گردشگر مناسب نیست

رییس شورای اسلامی رشت نیز در این نشست گفت: زیرساخت‌های رشت در جذب گردشگر مناسب نیست و در حوزه راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه‌های این شهر کار نشده‌است.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی رشت و اینکه گذشتگان برای این شهر زحمات بسیار کشیده اند اما امانتدار خوبی نبودیم، اظهار کرد: رشت در بسیاری از بخش ها به شهر نخستین‌ها شهره است اما اکنون در برخی موارد جزو آخرین‌ها هستیم.

وی با اشاره به حضور سفیران و رایزن‌های فرهنگی چند کشور در بزرگترین رویداد خوراک ایران خاطر نشان کرد: روز رشت باید به عنوان روز جهانی رشت تبدیل شود و همه تلاش ها و اقدامات لازم در این ارتباط صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه اظهار کرد: رشت در حوزه موسیقی هم حرف برای گفتن دارد اما توجهی به آن نمی شود، این شهر می تواند به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت برسد.

وی به موضوع ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اشاره کرد و اظهار کرد: به رغم حضور ارزیابان و با تمام اقدامات انجام شده تاکنون پاسخی در این ارتباط دریافت نشده است.

گفتنی است؛ رشت گردی، اجتماع دختران و پسران سلیمانی شهر، اجرای تئاتر خیابانی تندیس، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای عصر قلم، رویداد جنگلی بارانی، پویش عمو قاسم، نمایشگاه رشت در گذر زمان، ویژه برنامه فرزندان میرزا و یاران روح الله، جنگ شادی به مدت سه شب در رشت، جنگ عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی شب قرآنی رشت بخشی دیگر از برنامه‌های ویژه روز رشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه