English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در رشد اقتصادی گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در رشد اقتصادی استان گیلان و خانواده ها موثر باشد.

تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در رشد اقتصادی گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی، از پژوهشگران و محققان برتر همچنین شرکت کنندگان در اولین رویداد صدرا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تقدیر شد.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این مراسم با خیرمقدم به اعضای هیات علمی، پژوهشگران و نمایندگان شرکت هایی که در طرح صدرا با دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، همچنین پژوهشگرانی که در طول سال گذشته با دانشگاه همراهی داشتند، گفت: پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در طول یک سال گذشته علاوه بر کسب افتخارات زیادی که برای دانشگاه داشته اند و در زمینه تولید علم و فنآوری خدمات خوبی را به جامعه ارائه دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دانشگاه بزرگی است که حدود 39 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری تخصصی در آن به تحصیل مشغولند و همچنین حدود 6 هزار دانش آموز دارد که با 6 هزار خانواده خود می تواتنند در زمینه های مختلف در جامعه همکاری کنند.

دوستار تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های بسیار عظیمی است که بخشی از جامعه از این ظرفیت ها مطلع نیستند و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا این ظرفیت به جامعه معرفی شود. این دانشگاه به اندازه یک سوم هزینه هایی که برای دانشجویان در دانشگاههای دولتی جهت آموزش و تربیت آنان انجام می شود، در دانشگاه آزاد اسلامی هزینه می کنیم .یعنی دانشگاههای دولتی سه برابر بیشتر از دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش دانشجویان هزینه می کند با اینحال با مشاهده فعالیت های فن آورانه دانشگاهها ،این مسئله قابل توجه است و دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه بهتری قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متکی به درآمد های شهریه ای و درآمد های غیر شهریه ای گه مستقیما از اعتماد جامعه و خانواده ها بدست می آید و این نکته مهمی است که دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارزنده ای را در جامعه علمی و در کشور ارائه می دهد و توسط همین استادان و پژوهشگران بی ادعا و پژوهشگرانی که بی منت در حال دنبال کردن فعالیت های فن آورانه خود هستند، امسال هم برای اولین بار با برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت میزبان 30 شرکت بودیم و اعتقاد داریم که اگر بخواهیم زمینه اشتغال در جامعه فراهم شود و جوانان امیدوار تر به مسائل آموزشی و پژوهشی خودشان بپردازند باید زمینه اشتغال آنها را از طریق مهارت آموزی فراهم کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعامل بین دانشگاه و صنعت را مهم خواند و اذعان داشت: تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار قابل توجه است و رونق تولید از طریق تعامل دانشگاه و صنعت اتفاق خواهد افتاد و کارها باید با نگاه دانش بنیانی انجام می شود و قطعا اگر چالش های صنعت به دانشگاه انتقال داده نشود و دستآورد های علمی پژوهشی دانشگاه در اختیار صنعت قرار نگیرد و آزمایش و خطاها صورت نگیرد ،این انتظارات تحقق پیدا نمی کند .

دوستار تصریح کرد: امیدوارم با کمک بیشتر صنایع، رویداد صدرا در سنوات آینده با کیفیت بالاتری برگزارشود و با ارائه مشاوره به صنایع با هدف اینکه در کل استان حرکتی انجام شود و زمینه اشتغال در استان گیلان معرفی شود .

این مقام مسئول ادامه داد: این صنعت است که می تواند به یاری دانشگاهها شتافته و شعار هر دانشجو ، یک مهارت در دانشگاهها معنی پیدا کند و دانشکده مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی با نیت تربیت دانشجویان ماهر، راه اندازی شده است .

دوستار با تاکید بر وجود ظرفیت های بیشمار در استان و بالفعل شدن و تبدیل این ظرفیت ها به مزیت قابل رقابت در استان گیلان و جهش در تمام حوزه ها ، بیان کرد: دغدغه ای که در استان گیلان وجود دارد دو قشر دانشگاه و صنعت هستند که مانند دو بال توسعه کشور هستند و وقتی یک پژوهشگر ، پژوهشی را انجام می دهد قطعا باید آن پژوهش در سازمان و یا شرکت به کار گرفته شود و اگر گرفته نشود، آن انتظاری را که از دانشگاه دارد، برآورد نمی شود .

در پایان از تعدادی پژوهشگران و فن آوران برتر واحد رشت و استان و شرکت های حاضر در رویداد صدرا تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه