English

در دیدار سفیر اندونزی در ایران با شهردار رشت صورت گرفت؛

استقبال شهردار رشت از پیشنهاد خواهر خواندگی «بوگور» اندونزی با «رشت»

شهردار رشت از پیشنهاد خواهر خواندگی شهر «بوگور» جمهوری اندونزی با شهر «رشت» از سوی سفیر اندونزی استقبال کرد.

استقبال شهردار رشت از پیشنهاد خواهر خواندگی «بوگور» اندونزی با «رشت»
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، رحیم شوقی، شهردار رشت، امروز در دیدار با سفیر اندونزی در ایران ضمن خیرمقدم حضور سفیر جمهوری اندونزی در این شهر، اظهار کرد: رشت بزرگ‌ترین شهر ایران در شمال کشور به‌شمار می‌رود و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای حاشیه دریای خزر است که اقلیم آب و هوایی مناسب و نزدیکی به پایتخت سبب حضور مسافران و گردشگران بسیاری در شهر رشت در طول سال است.

رشت و بوگور

شهردار رشت فعال شدن دیپلماسی شهری را راهبردی برای تامین منافع اقتصادی رشت دانست و افزود: ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی شهر رشت در سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انتخاب شد و این امتیاز و همچنین جاذبه‌های جغرافیایی و اماکن تاریخی این شهر موجب شده تا با فعال شدن دیپلماسی شهری بتوانیم مباحث گردشگری را به اقتصاد شهری متصل کنیم تا کمک به اقتصاد همشهریان‌مان باشد.

رشت و بوگور

شهردار رشت، شهر رشت را محل تلاقی دو کریدور اقتصادی شمال –جنوب و شرق به غربدر ایران دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کریدورهای مذکور به نفع همشهریان در حال انجام است.

وی با اشاره به شهرت رشت به‌عنوان شهر باران، خاطرنشان کرد: رشت به‌عنوان شهر اولین‌ها در کشورها شهرت یافته و بسیاری از رخدادها برای نخستین‌مرتبه در این شهر اتفاق افتاده است.

رشت و بوگور

شهردار رشت با بیان اینکه خواهرخواندگی با شهر بوگور می‌تواند سبب مراودات بسیار خوب با کشور اندونزی باشد، اظهار کرد: ظرفیت هتل‌های داخل شهر و مجموعه‌های بوم‌گردی اطراف رشت آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی وجود ایستگاه راه آهن و فرودگاه را از قابلیت‌های شهر رشت برشمرد و افزود:  فاصله نزدیک با پایتخت زمینه تردد خودرویی مسافران به رشت در طول سال را فراهم کرده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهر رشت در زمینه خوراک مانند اندونزی حرف برای گفتن دارد، اذعان کرد: از آنجا که ایران و اندونزی مسلمان هستند، مناسبت فرهنگی می‌تواند موجب نزدیکی بیشتر این دو کشور شود.

شوقی رشت را بزرگ‌ترین تولیدکننده برنج کشور دانست و بیان کرد: استان گیلان به‌ویژه شهر رشت، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، ضمن اینکه گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده چای و دومین تولیدکننده برنج کشور است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی مقام‌های نخست و دوم را در کشور دارد، یادآور شد: گیلان به ویژه شهر رشت در زمینه تولید آبزیان دارای استخرهای ماهیان گرم‌آبی و سردآبی بسیار است و علاوه بر تامین نیاز شهر و استان به اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه صادرات داریم.

شهردار رشت به وجود دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در این شهر اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مسلمان و حاشیه دریای خزر در گیلان مشغول تحصیل هستند.

شوقی با اشاره به اینکه رشته‌های فنی‌مهندسی و پزشکی گیلان جزو رتبه‌های بالای کشور است، اظهار کرد: این امر می‌تواند بستری برای مبادلات و ارتباطات فی مابین باشد، ضمن اینکه دانشمندان بزرگی را از رشت داریم که مانند پروفسور سمیعی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جراحان مغز و اعصاب در دنیا تاثیرگذار هستند.

وی به وجود چند بیمارستان خصوصی با تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا به غیر از بیمارستانی‌های دولتی در شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: دو بیمارستان در بخش بین‌الملل داریم که بیماران کشورهای حاشیه خزر برای معالجه به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری شهر رشت در کشور زبانزد است، تصریح کرد: پزشکان متخصص بسیاری در رشت داریم که از تجربه‌های جهانی برخوردارند و این این امر می‌تواند در گردشگری سلامت این شهر اثرگذار باشد.

شوقی به فعالیت واحدهای تولیدی بزرگ در دو شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سپیدرود در شهر رشت اشاره کرد و افزود: رشت از قطب‌های تولید فولاد کشور محسوب می‌شود، ضمن اینکه یکی از بزرگ‌ترین صنایع داروسازی کشور در شهر رشت فعالیت می‌کند که علاوه بر تولید داروهای معمول، تعدادی از داروهای خاص به‌ویژه برای درمان بیماران سرطانی را تولید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه