English

فراجا گیلان‌ میزبان سومین جشنواره رهاورد فرهنگی اربعین حسینی

فرمانده انتظامی استان گیلان از برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی ادبی هنری رهاورد پیاده روی اربعین حسینی به میزبانی این استان در پنجم و ششم دی ماه سال جاری خبر داد.

فراجا گیلان‌ میزبان سومین جشنواره رهاورد فرهنگی اربعین حسینی
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان، امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، انعکاس مجاهدت‌ها و خدمات پلیس در اربعین همچنین نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه است و این اعتقاد و باور ماست که اشاعه این فرهنگ ناب بازدارندگی مناسبی در بروز آسیب‌های اجتماعی دارد و قدرت آن در پیشگیری از جرائم بسیار چشمگیر است.

وی در ادامه گفت: مجموعه انتظامی کشور در کنار وظیفه ذاتی خود که همان تامین نظم و امنیت است با برگزاری چنین رویدادهای معنوی، سیمای پلیس مکتبی و انقلابی خدمتگزار را به همگان نشان می‌دهد و آحاد جامعه با نقش سازنده پلیس در ماموریت معنوی اربعین حسینی بیشتر آشنا می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چنین رویدادهایی که فرهنگ، هنر و ادبیات را برای ترویج باورهای دینی به خدمت گمارده، تاکید کرد: اباعبدالله الحسین (ع) سرچشمه و نماد آزادی و آزادگی است، نماد حقیقی امر به معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده و باید با چنین کارهای اثر گذار در زمینه احیا نام اهل بیت (ع) و سبک زندگی و سیره نورانی آنان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی هنری و ادبی در این راه، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: ماموریت معنوی اربعین همواره برای انتظامی کشور سرشار از خیرات و برکات بی‌بدیلی بوده و مطمئنا میزبانی از جشنواره‌ای که در همان مسیر نورانی فعالیت می‌کند برای نیروی انتظامی استان گیلان بسیار پرخیر و برکت خواهد بود.

سردار ملکی در پایان اذعان کرد: سومین جشنواره فرهنگی ادبی هنری اربعین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم دی ماه سال جاری به میزبانی فرماندهی انتظامی استان گیلان در سالن شهدای انتظامی رشت با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد و از صاحبان آثار برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه