English

رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال در گیلان کلید خورد

نخستین رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال (صدرا) با رویکرد معرفی و شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در صنعت، خدمات و کشاورزی و تعمیق ارتباط صنعت با دانشگاه امروز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برپا شد.

رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال در گیلان کلید خورد

، محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، امروز با اعلام این خبر گفت: حدود ۳۰ شرکت و صنعت در رویداد صدرا گیلان حضور دارند و طی آن شرکت‌ها و صنایع، زمینه های کاری مورد نیاز خود را در محیط دانشگاه در قالب گفت و گو با دانشجویان اطلاع‌رسانی کرده و دانشجویان علاقمند به اشتغال بر اساس این نیازمندی‌ها خود را به حوزه صنعت معرفی می‌کنند تا بررسی‌های لازم صورت گرفته و زمینه فعالیت نیروی کار موثر و دانش آموخته فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان بر اساس نیازمندی‌های صنعت به چند طریق می‌توانند با صنایع همکاری داشته باشند، اضافه کرد: یکی از راه‌ها جذب به صورت بورسیه دانشگاهی است و شرکت‌ها و صنایع دانشجویان را بورسیه می‌کنند تا با برخورداری از مزایای مالی و مهارتی، بعد از فارغ‌التحصیلی در همان صنایع و شرکت‌ها استخدام شوند، در این ارتباط تعدادی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده و فرآیند کار در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان راه دیگر همکاری با صنعت را از طریق مهارت‌آموزی عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان دانشگاه در طول تحصیل در قالب طرح پویش می‌توانند در صنایع بر اساس رشته تخصصی‌شان مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

وی اظهار کرد: دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و بعد از فارغ‌التصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرند که در صورت کسب مهارت در سطح استاندارد مورد نیاز آن شرکت، می‌توانند جذب همان شرکت شوند در غیراینصورت با توجه به کسب تجربه در دوره‌های مهارت‌آموزی عملا امکان راه اندازی کسب و کاری را خواهند یافت.

دوستدار خاطرنشان کرد: هدف کلی هدایت دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی است تا دانشجو آنچه را که در دانشگاه آموخته و ارتباطاتی که به شکل عملیاتی در عرصه صنعت و محیط کار برایش فراهم می‌ شود زمینه اشتغال آینده او را تضمین کند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌توانند از رویداد صدرا بازدید کرده و از این فرصت بهره‌مند شوند اما اولویت با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است، اضافه کرد: در این رویداد برخی از دستاوردهای صنعت برای معرفی عرضه شده اما برنامه این رویداد عموما مصاحبه و گفت و گو با دانشجویان برای اعلام آمادگی آنان در زمینه بورسیه و مهارت‌آموزی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: دانشگاه‌ها برای بررسی مسایل و چالش‌ها در موضوع تولید و بازاریابی به صورت علمی و دانش بنیانی آمادگی دارند تا راهکاری‌هایی را برای ارتقاء کیفیت محصولات یا تولیدات جدید برای قطع وابستگی به خارح کشور ارائه کنند.

وی اظهار کرد: با ارتباط هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه و بررسی مسایل و چالش‌ها به طور قطع زمینه‌های لازم برای ارتقا و رشد تولید در کشور و استان و نیز زمینه اشتغال فراهم می‌شود و امید در جوانان نیز افزایش می‌یابد.

نخستین رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال (صدرا) تا بیست و نهم ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت واقع در پل تالشان دایر است.

نزدیک ۳۹ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه