English

سفیر ایران در روسیه عنوان کرد:

تأکید رئیسی و پوتین بر شتاب‌بخشی به ساخت خط ریلی رشت - آستاراست

سفیر ایران در روسیه در دیدار با عیات اقتصادی گیلان در مسکو گفت: تأکید رئیسی و پوتین بر شتاب‌بخشی به ساخت خط ریلی رشت - آستاراست.

تأکید رئیسی و پوتین بر شتاب‌بخشی به ساخت خط ریلی رشت - آستاراست
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در این نشست با هیات اقتصادی گیلان با اشاره به سفر پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو، یادآور شد: موضوع تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال –جنوب در نشست هیأت‌های بلندپایه در این سفر با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و ولادیمیر پوتین روسای‌جمهوری دو کشور بررسی شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل‌ونقل روسیه به رؤسای جمهوری دو کشور در این نشست، گفت: تکمیل زیرساخت‌های کریدور از جمله آغاز ساخت خط ریلی راه‌آهن رشت – آستارا از نکات مورد تأکید آقایان رییسی و پوتین بود و باید در این زمینه، فعالیت‌ها شتاب گیرد.

 

استقبال روسیه از پیشنهاد استاندار گیلان در برنامه‌های مشترک ایران، جمهوری آذربایجان و کشورشان

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل‌ونقل روسیه نیز در این نشست از اراده جدی این کشور برای اجرای تعهدات خود در ساخت راه‌آهن رشت–آستارا سخن گفت و اظهار کرد: اعزام کارشناسان روس به ایران برای انجام مطالعات زمین‌شناسی این خط ریلی در دستور کار است.

ساپتکو با استقبال از پیشنهاد استاندار گیلان برای بررسی میدانی مسائل گذرگاه‌های مرزی در مسیر غربی کریدور شمال–جنوب در مسیر روسیه–جمهوری آذربایجان–ایران، ابراز امیدواری کرد که کارشناسان سه کشور در برنامه‌ای مشترک با حضور در گذرگاه‌های مرزی به بررسی وضعیت موجود و اتخاذ راهکارها برای شتاب‌بخشی به روند ترانزیت کالا در این مسیر بپردازند.

وی با اشاره به دیدار دو ماه قبل وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه در تاشکند، بر ایجاد خط تماس نزدیک و ویدیوکنفرانس در فواصل زمانی کوتاه برای پیگیری طرح‌های مشترک تأکید کرد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل‌ونقل روسیه با بیان اینکه مسکو از ایده شکل‌گیری شرکت مشترک کشتیرانی دو کشور در دریای خزر استقبال می‌کند، ایجاد خطوط منظم کشتیرانی در این دریا را در راستای رونق بخشی به حمل بار مؤثر دانست.

 

حق تعلل در ساخت خط ریلی نداریم

معاون اول رئیس شرکت راه‌آهن روسیه نیز در این نشست با ارائه نقشه مقدماتی خط ریلی رشت–آستارا، تأکید کرد: با توجه به تأکید سران دو کشور بر اجرای سریع‌تر این خط ریلی، حق تعلل در این امر را نداریم.

پاولف در این راستا ابراز امیدواری کرد زمین‌های موردنیاز برای ساخت این خط ریلی، هر چه سریع‌تر تخصیص یابد تا عملیات ساخت آن پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی آغاز شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت حمل‌ونقل فدراسیون روسیه و معاون رئیس اتحادیه حمل جاده‌ای این کشور و همچنین مدیران کل گمرک و بنادر و کشتیرانی استان گیلان به طرح دیدگاه‌ها و راهکارهای موردنظر خود برای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه از مرزهای این استان پرداختند.

استاندار گیلان که در رأس هیاتی متشکل از حدود ۴۰ نفر از فعالان اقتصادی و تجار این استان به روسیه سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های این سفر در استان آستراخان و جمهوری داغستان روسیه، با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این مناطق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه