English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه باعث تحصیل هدفمند دانشجویان می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و نائب رئیس شرکت نوید مرغ گیلان در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، منعقد شد.

ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه باعث تحصیل هدفمند دانشجویان می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و نائب رئیس شرکت نوید مرغ گیلان در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، منعقد شد.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این نشست، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدیدی که در پیش  گرفته، نسبت به اشتغال دانشجویان و مهارت‌آموزی آنها احساس مسئولیت می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای اجراء برنامه‌ریزی شده است. طرح پویش از جمله طرح.هایی است که زمینه مهارت‌آموزی را با مشارکت صنایع و شرکت‌های تولیدی و خدماتی فراهم می‌کند.

دوستار همچنین افزود: از جمله طرح‌های عملیاتی نزدیک شدن صنعت به دانشگاه، بورسیه شدن است. بورسیه به این معنا خواهد بود که دانشجو پس از کسب موافقت شرکت‌های هدف با اخذ تعهد و پس از اتمام تحصیل برای آن شرکت کار کند و این تضمینی است که آینده شغلی دانشجو تامین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه با هدف سرمایه‌گذاری مناسب روی نیروی انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر جامعه، در جهت رفع نیازمندی‌های صنعت تا جذب نیروی متعهد و متخصص اقدام ، که در این زمینه با برنامه‌ریزی در طرح پویش و رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه ، راه اشتغال)، نسبت به هدف‌گذاری اشتغال جوانان جویای کار، اقدام کند.

وی رونق تولید را تنها راه اشتغال دانست و گفت: هر قدر ارتباط صنعت با دانشگاه دقیق باشد،  تحصیل جوانان و دانشجویان هدفمندتر شده و جوانان با امید به کار پس از فراغت از تحصیل، به مهارت‌آموزی بیشتری مشغول می‌شوند.

دوستار تاکید کرد: ما باید خود را مسئول اشتغال جوانان بدانیم تا پاسخگوی  اعتماد  خانواده‌ها باشیم  و با احساس مسئولیتی که در مقابل جوانان داریم، آماده همکاری با هر نوع درخواست فنی و فن‌آورانه صنعت هستیم و در این ارتباط با داشتن رشته‌های فنی‌‌ومهندسی در دانشگاه و رشته‌های مهارتی در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، آماده خدمت به جامعه فرهیخته ایران اسلامی هستیم همچنین مدارس عالی مهارت، آماده  ارائه خدمات مهارت‌آموزی و توانمندسازی در استان هستند.

در ادامه  مصطفی نوید طالمی، نائب رئیس شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان، با تشکر از همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: شرکت نوید مرغ با تمرکز بر تولید و کار کشاورزی و با داشتن حدود 3000 نیروی کار، یکی از زنجیره‌های غذایی استان و کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از ظرفیت نیروی کار جوان، نیاز به کسب مهارت و آموزش‌های کاربردی، احساس می‌شود که با انعقاد این قرارداد ، نیروهای این شرکت که به منزله ثروتی برای آن به‌شمار می‌روند، ضمن آموزش‌های کاربردی و مهارتی لازم، با آخرین روش‌ها و دستاوردهای علمی، آشنا خواهند شد.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه