English

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

کمک بیش از پنج هزار میلیارد ریالی مردم ایران به غزه

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: مردم کشور تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال به مردم غزه کمک نقدی و غیرنقدی انجام دادند.

کمک بیش از پنج هزار میلیارد ریالی مردم ایران به غزه
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز در همایش داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان در رشت اظهار کرد: مردم ما تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال به مردم غزه کمک غیرنقدی انجام دادند و همچنین تاکنون بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال نیز کمک های نقدی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این در حالی است که در جریان غزه از یک سو شاهد جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم اما برخی از مردم کشور ما در حالیکه خود نیازمندند به مردم غزه کمک می‌کنند؛ بطوریکه یکی از نیکوکاران نیز عنوان کرد پس از آرامش در غزه، پنج هزار میلیارد ریال برای احداث مدرسه هزینه خواهد کرد.

سلیمانی به فعالیت های جمعیت هلال احمر نیز اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عضو دارد که این افراد به واسطه روحیه داوطلبی و بر اساس اصول اخلاقی فعالیت می‌کنند که این امر باعث کاهش آلام آسیب دیدگان از بلایای طبیعی و غیرطبیعی می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: مبنای نیکوکاری و کمک به نیازمندان از اصول مهم هلال احمر کشور است و ما در راستای اهداف کلی نظام و با ترویج روحیه داوطلبی ، فداکاری و نیکوکاری گام بر می‌داریم و گرچه دشمنان سعی دارند تا این روحیه فداکاری را کمرنگ کنند اما شاهدیم که یک نوجوان اهل ایذه در میان آتش می‌رود و جان ۲ نفر را نجات می‌دهد اما خود شهید می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: البته این روحیه فداکاری و داوطلبی را به وضوح در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که اقشار مختلف مردم در جبهه‌ها حضور یافته تا در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کنند که در این مسیر نیز ۲۳۰ هزار شهید نثار میهن اسلامی کردیم که ۱۵۶ هزار شهید ۱۳ تا ۲۵ ساله بودند.

وی در ادامه به فرارسیدن روز دانشجو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان در طول پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی تاکنون نقش پررنگی را در موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی داشتند و هم اینک نیز باعث توانمندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌باشند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خاتمه گفت: این در حالی است که در دوران دفاع مقدس نیز، تعداد زیادی از دانشجویان در جبهه‌ها حضور یافتند و بیش از سه هزار دانشجو نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در پایان این مراسم که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، سیدعلی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان جمعیت هلال احمر گیلان برگزار شد، از تعدادی از داوطلبان و نیکوکاران جمعیت هلال احمر استان گیلان تجلیل و تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه