English

رئیس سازمان سینمایی کشور:

تقویت سینمای بومی لازمه قوام سینمای ملی است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سینمای بومی و سینمای استانی باید دوباره احیاء شود چون مباحث بومی در فرهنگ‌ها، آئین‌ها، آداب و رسوم در استان‌ها به طور خاص پرداخته می‌شود و با تقویت سینمای بومی توسط سینماگر استانی سینمای ملی تقویت خواهد شد.

تقویت سینمای بومی لازمه قوام سینمای ملی است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمد خزاعی روز چهارشنبه در نشست اصحاب سینمایی استان گیلان در تالار مرکزی رشت گفت: باید فیلمسازی از تمرکز در تهران خارج و سراسری شود تا سینماگر بومی فرصت بیان دغدغه، فرهنگ و اندیشه های سرزمین خویش را بر پرده سینما بیابد.

وی اضافه کرد: براساس این باور که تقویت سینما های بومی استان‌ها باعث تقویت سینمای ملی در کشور می شود باید بودجه‌های استانی را مستقل کنیم ؛ اگر این شرایط فراهم شود، هر استان می تواند بودجه مستقل در عرصه سینما داشته باشد؛ هنرمندان باید این موضوع را بعنوان یک مطالبه از نمایندگان دور جدید مجلس در خواست کنند تا مجلس در این راستا تصمیماتی اتخاذ کند که دست ما در بودجه بازتر باشد.

خزاعی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در عرصه هنر و سینما در استان گیلان وجود داد اما حرکت ملی در حوزه رویداد ها انجام نشده است؛ این استان ظرفیت لازم برای ایجاد یک جشنواره مستقل در حوزه سینما را دارد؛ لذا باید برنامه ریزی درست در این زمینه انجام شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه استان‌ها باید رویدادهای مستقل داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی جدی در عرصه های ملی و استانی ارائه نمایند، گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فروردین ماه سال آینده در رشت برگزار خواهد شد ؛ جشن مهر سینمای ایران هم امسال رقابتی برگزار می شود؛ به این ترتیب هر استانی یک جشنواره برگزار خواهد کرد و رقابت‌ها در استان‌ها شکل می گیرد؛ سپس آثار در حوزه های مختلف انتخاب و در جشن ملی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در این نشست برای پیگیری تهیه کنندگی و کارگردانی استانی، انجمن سینمای جوان، ظرفیت تجهیزات و سینما و تشکیل انجمن های صنفی قول مساعد داد و افزود : اینکه فکر کنیم همه مشکلات استان‌ها ظرف چهار سال مرتفع شود حرف گزافی است اما تلاشمان بر اینست که نگاه به سینمای بومی تقویت و بخشی از مشکلات را مرتفع کنیم.

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خانه هنرمندان استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه از همه طرح ها و برنامه ها با تمام توان حمایت می‌کنیم، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خانه هنرمندان استان است و ما خادم شما هستیم.

امیر حسین طاهری ادامه داد: از هرگونه نشست های تخصصی و غیرتخصصی برای اهالی سینما و هنر استقبال می کنیم و در سفرهای شهرستانی به مشکلات همه حوزه های هنری رسیدگی می کنیم.

در این نشست جمعی از سینماگران استان نیز به بیان مسائل و مشکلات خود را پرداختند ازجمله این هنرمندان سهیلا پورمحمدی و سید محسن شکیب بودند که خواستار افزایش سرمایه گذاری در فیلم کوتاه و توجه و ارتقاء جایگاه انمیشن و نابرابری توزیع بودجه بین فیلم کوتاه و انیمیشن در انجمن سینمای جوان شدند.

زهره زمانی رئیس انجمن سینمای جوان انزلی نیز در این نشست خواستار انعقاد تفاهم نامه‌ای مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجمن سینمای جوان شد تا مراحل احداث خانه سینمای جوان در بندرانزلی آغاز شود.

عزیز نیا از فیلم سازان تالش هم با اشاره به پتانسیل های این شهرستان گفت: ساختمان انجمن سینمای این شهرستان استیجاری است و اهالی سینمای تالش سالن و مجتمع فرهنگی مناسب ندارند لذا باید بودجه ای برای احداث ساختمان سینمای جوان این شهرستان در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه