English

استاندار در شورای آموزش و پرورش گیلان:

دانش آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هیچ دانش‌آموزی در استان نباید از تحصیل بازماند، گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل هر چه سریع‌تر باید شناسایی ، دلایل جاماندن آنان از تحصیل بررسی و برای آموزش آنان اقدام شود.

دانش آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه موضوع شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید جزو مصوبه جلسه امروز باشد و به طور جد پیگیری شود، اظهار کرد: همه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و تمامی فرمانداران و متولیان امر، این مصوبه را باید به دبیری آموزش و پرورش با سرعت اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اضافه کرد: این مدارس برای دانش‌آموزانی که امکان تحصیل در مدارس روزانه را نداشتند راه‌اندازی شده، از اینرو با توجه به این امکانات نباید هیچ دانش‌آموزی در استان از تحصیل باز بماند.

عباسی با اشاره به جایگاه مهم نظام تعلیم و تربیت در جامعه خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی راه زیادی مانده تا به جایگاه شایسته و متعالی اهداف آموزش و پرورش که بر اساس منویات رهبری و آرمان‌های امام راحل در سند بنیادین آموزش کاملا دیده شده برسیم لذا، برای رساندن مجموعه نظام تعلیم و تربیت به جایگاه شایسته خود باید ضمن تصمیم‌گیری موثر در جلسات شورا و اجرای آنها، همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در گیلان با توجه به برش استانی اضافه کرد: استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان باید شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان درباره موضوع مطرح شده در این جلسه با عنوان رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بی بضاعت معلول گیلان خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها برای اجرای این مهم اقدام کنند ضمن اینکه در بودجه و اعتبارات کمک‌های لازم به شهرداری‌ها خواهد شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش نمازخانه را جزو ضروریات هر مدرسه در استان گیلان دانست و اضافه کرد: نمازخانه جزو نیازهای جدایی ناپذیر مسائل آموزشی و تربیتی است از اینرو در نظرگرفتن نمازخانه در واحدهای آموزشی باید مورد توجه جدی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مقوله‌ای بالاتر از نظام تعلیم و تربیت نیست اظهار کرد: نگاه غیرمنصفانه در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته موجب شد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آنطور که باید تحقق پیدا نکند.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و همچنین تعدادی از اعضا ضمن ارائه گزارش فعالیت‌ها، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه