English

با ۸ مدال؛

ورزشکاران پاراآسیایی گیلان در هانگژو درخشیدند

ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو درخشیدند اما درخشش ورزشکاران پاراآسیایی گیلان بی‌نظیر بود زیرا همه آنها موفق به کسب مدال شدند

 ورزشکاران پاراآسیایی گیلان در هانگژو درخشیدند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، کاروان ورزشی ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز کسب کرد تا با مجموع ۵۴ مدال در رده هفتم جدول کشورهای حاضر در این رقابت‌ها قرار گیرد.

این در حالی است که کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی درخشش بیشتری داشت و با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز و با مجموع ۱۳۱ مدال پس از کشور میزبان در رتبه دوم جدول بازی‌های پاراآسیایی قرار گرفت.

اما ورزشکاران گیلانی حاضر در این رقابت ها همانند ورزشکاران سایر استان‌ها، مدال‌های بیشتری نسبت به ورزشکاران بازیهای آسیایی کسب کردند و از لحاظ مرغوبیت و همچنین کسب تعداد مدال افزایش چشمگیری نسبت به دوره گذشته داشتند.

از هشت ورزشکار گیلانی حاضر در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو چین ، تمامی آنها موفق به کسب مدال شدند تا کاروان ورزشی گیلان در این دوره ۱۰۰درصد مدال کسب کنند.

این ورزشکاران موفق به کسب ۲ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شدند که میثم علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته و مهدی پوررهنما در تکواندو مدال طلا کسب کردند تا این ۲ ورزشکار، طلایی‌های ورزش گیلان در بازی‌های پاراآسیایی باشند.

مهری فلاحی هم به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان، محسن بختیار در وزنه‌برداری قدرتی و مرتضی رمضانی در فوتبال نابینایان مدال نقره کسب کردند، مهدیه حسینی و مریم عبدالله پور در تکواندو و سامان رضی در وزنه‌برداری قدرتی مدال برنز بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را به ارمغان آوردند.

با توجه به نتایج کسب شده؛ ورزشکاران گیلانی در بازی‌های پارا آسیایی یک مدال طلای تیمی، ۲ نقره تیمی، یک طلای انفرادی، یک نقره انفرادی و سه مدال برنز انفرادی کسب کردند.

کسب هشت مدال توسط ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی

از تعداد مدال‌های کسب شده توسط کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی، سهم گیلانیان هشت مدال بود که ورزشکاران این استان توانستند در رشته های مختلف این بازی‌ها یعنی والیبال، کبدی، قایقرانی، شمشیربازی و کاراته کسب کنند و نقش ۱۵ درصدی خود در مدال های کسب شده کاروان ورزشی ایران را ثبت کنند.

ورزشکاران گیلانی در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی چین موفق به کسب یک مدال طلای تیمی، ۲ نقره تیمی، سه برنز تیمی و ۲ مدال برنز انفرادی شدند.

مهدی جلوه والیبالیست گیلانی به همراه تیم ملی والیبال به مدال تیمی طلا دست یافت، معین شفقی در کبدی نقره تیمی را تصاحب کرد و نازنین ملایی در تیم روئینگ چهار نفره سبک وزن بانوان به مدال نقره دست یافت.

همچنین محمد رهبری در شمشیربازی در اسلحه سابر انفرادی و تیمی مدال برنز کسب کرد، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل هم در کایاک ۲ نفره به مدال برنز رسیدند.

سارا بهمنیار در آخرین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز توانست مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم کاراته بانوان را تصاحب کند تا کاروان ورزشی ایران یک مدال برنز دیگر را به اندوخته های خود بیافزاید.

البته اعضای تیم قایقرانی کایاک ۲ نفره ایران سپهر ساعتچی و پیمان قویدل هم گیلانی بودند و موفق به کسب مدال برنز شد.

با این وجود از ۱۵ ورزشکار گیلانی حاضر در این رقابت‌ها، هفت ورزشکار گیلانی در کسب مدال برای کاروان ورزشی ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نقش داشتند.

این در حالی است که از گیلان علی آقامیرزایی، سپهر ساعتچی، امیرحسین محمدپور، پیمان قویدل، نازنین ملایی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در رشته قایقرانی، محمد جلوه در رشته والیبال، محمدرضا بردبار در رشته فوتبال، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سجاد پورحسینی و زینب طوماری در رشته تیراندازی، معین شفقی در رشته کبدی، قبله نما در ووشو و سارا بهمنیار در رشته کاراته در بازی های آسیایی چین حضور داشتند.

گرچه ورزشکاران گیلانی حاضر در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا و نقره انفرادی نشدند اما مجموع مدال های انفرادی و تیمی ورزشکاران گیلانی با مجموع مدال‌های کسب شده ۶ کشور نپال، عمان، بنگلادش، سوریه، فلسطین و لبنان برابری می‌کند.

درخشش خیره کننده ورزشکاران گیلانی در بازی‌های پارا آسیایی

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازی‌های پاراآسیایی اظهار کرد: خوشبختانه ورزشکاران این استان در این مسابقات درخشش خیره‌کننده‌ای داشتند و تمامی آنان موفق به کسب مدال شدند.

جهانبخش آرمان افزود: این موفقیت و تلاش ورزشکاران در بازی‌های پاراآسیایی باعث غرور و فخر ورزش کشور به ویژه گیلان است زیرا این ورزشکاران با تلاش ستودنی خود موفق به کسب مقام‌های بی‌نظیری شدند.

وی ادامه داد: در دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی ورزشکاران گیلانی موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز شده بودند اما در این دوره ورزشکاران استان با درخشش و تلاش خود ۲ مدال طلا، سه نقره و سه مدال برنز کسب کردند که از لحاظ مرغوبیت و نیز تعداد مدال کسب شده نسبت به دوره گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشتیم.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان خاطرنشان کرد: این تلاش و موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازی‌های پاراآسیایی ستودنی است و امیدواریم که بیش از پیش شاهد موفقیت آنان در میادین مختلف ورزشی باشیم.

وی بیان کرد: به هر روی تلاش ورزشکاران گیلانی بازی‌های پاراآسیایی افتخار بزرگی نصیب ورزش گیلان کرد و امیداست که با کسب سهمیه‌های مناسب در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز بدرخشند و مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

تلاش ورزشکاران راضی کننده بود اما قانع نیستیم

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان ضمن تقدیر از تلاش ورزشکاران حاضر استان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: گیلانی ها در بازیهای آسیایی با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۵ برنز نسبت به دوره گذشته مدال‌ها را ۲ برابر و مرغوبیت بالاتری کسب کردند.

جهانبخش آرمان افزود: کاروان ۱۸ نفره ورزش گیلان که شامل ۱۵ ورزشکار و سه مربی و همراه بود، هشت مدال کسب کردند که افتخار بسیار بزرگی برای ورزش گیلان است.

وی ادامه داد: موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازی های آسیایی هانگژو راضی کننده است اما قانع نیستیم و انتظار داریم که بویژه در رشته‌های انفرادی مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: برای موفقیت بیشتر ورزشکاران، روسای هیات‌های ورزشی نقش محوری دارند و انتظار است تلاش هیاتها بیشتر شود تا ورزشکاران با آمادگی بیشتری در مسابقات مهم حضور یابند.

آرمان اظهار کرد: به هرحال کسب مدال در بازی‌های آسیایی مشکل است اما ورزشکاران گیلانی خوش درخشیدند و با کسب هشت مدال، نسبت به چند دوره گذشته بازی‌های آسیایی نتیجه بهتری کسب کردند.

افزایش سه برابری کسب مدال توسط بانوان گیلانی

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در خصوص درخشش ورزشکاران این خطه در بازی‌های پاراآسیایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دوره گذشته بازیهای پاراآسیایی فقط یک مدال نقره توسط مهری فلاحی در رشته والیبال نشسته بانوان کسب شده بود.

فاطمه قاسمی افزود: اما در بازیهای پاراآسیایی هانگژو علاوه بر تکرار مدال نقره توسط مهری فلاحی در والیبال نشسته بانوان، مهدیه حسینی و مریم عبدالله‌پور در رشته پاراتکواندو موفق به کسب مدال برنز شدند.

وی ادامه داد: با این وجود تعداد مدال‌های بانوان گیلانی در بازی‌های پاراآسیایی نسبت به دوره گذشته سه برابر افزایش یافت که این امر نشان از پتانسیل موجود در ورزش بانوان و همچنین بهادادن و نگرش مثبت به ورزش این قشر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نگاه به ورزش بانوان تغییر یافته است، گفت: ما نیازمند این تغییر نگرش هستیم و اگر این امر بیشتر در جامعه گسترش یابد و امکانات مناسب‌تری در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد، با توجه به استعداد و پتانسل موجود در گیلان شاهد درخشش بیشتر بانوان ورزشکار این استان در میادین مختلف ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان به موفقیت بانوان ورزشکار این استان در بازی‌های آسیایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این رقابت ها هم بانوان ما موفق بودند و نسبت به دوره گذشته ۲ برابر مدال کسب کردند.

قاسمی در ادامه گفت: با وجود اینکه دوره گذشته بانوان گیلانی یک مدال کسب کرده بودند، اما در این دوره نازنین ملایی در رشته قایقرانی مدال نقره و سارا بهمنیار در رشته کاراته مدال برنز کسب کردند.

وی در خاتمه به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و سیاست دولت نسبت به گسترش نشاط در جامعه که ورزش یکی از عوامل مهم آن محسوب می‌شود و بها دادن بیشتر به ورزش بانوان انتطار داریم که از ورزش بانوان در مسابقات المپیک و پارالمپیک نماینده داشته باشیم.

با توجه به موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و نقطه نظرات مسئولان ورزش استان و وجود استعداد و پتانسیل موجود در ورزش گیلان می توان با بها دادن بیشتر به امر ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی به خصوص در ورزش بانوان می‌توان شاهد موفقیت بیشتر ورزشکاران گیلانی در مسابقات مختلف بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه