English

۳۶۹ طرح هادی روستایی در گیلان تهیه و بازنگری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تهیه و بازنگری ۳۶۹ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این استان، اظهار کرد: تصویب و اجرای طرح هادی، گره کور عمران و محرومیت‌زدایی در این مناطق را باز می‌کند و خدمات دهی به روستائیان را افزایش می دهد.

۳۶۹ طرح هادی روستایی در گیلان تهیه و بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ، روز چهارشنبه در هفتمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی گیلان در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته تهیه و بازنگری ۲۵۲ طرح‌های هادی روستایی در گیلان به اتمام رسید و برای ۲ هزار و ۲۰ روستا در استان این طرح تهیه ‌شد.

وی با اشاره به بررسی و تصویب طرح‌های هادی پنج روستای کرفستان املش، مژدهه شفت، ملاسرای رشت، مجموعه روستایی حاج سلیم محله و سپهر پشت لاهیجان، افزود: ۱۱۰ طرح هادی روستایی در حال بازنگری و هفت طرح هادی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دست تهیه است.

دائمی به قابلیت‌های طرح‌های توسعه روستایی اشاره کرد و پایبندی سازمان‌ها و نهادها به قوانین و مقرراتی که برای طرح‌های هادی وضع می شود را گام مهمی در راستای توسعه روستایی و مدیریت ساخت و سازها در این مناطق اعلام کرد.

وی توسعه و عمران روستایی را مهم‌ترین اقدام در اجرای طرح هادی دانست و اضافه کرد: طرح هادی روستایی بسیاری از مشکلات روستاها را حل کرده و برای تمام روستاها برنامه آبادانی تدوین می‌کند.

دائمی هدف از تهیه طرح هادی را انگیزه ای برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی دانست و تصریح کرد: زمین‌ها در روستاها و شهرهای کوچک معمولا بر اساس سند کاغذی خرید و فروش می‌شوند و بسیاری از معاملات زمین و مسکن را در روستاها قانونی می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: طرح هادی روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و با نظر مسئولان سازمان‌ها تایید و اجرا می شود و به قانونمند شدن معاملات در محدوده طرح هادی و اعطای خدمات کمک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه