English

یک شهروند عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

آرزوی زیارت امام رضا (ع) و مرقد امام خمینی (ره) در ایران را دارم/صدام مثل یزید قبر و حرمی ندارد

یک شهروند عراقی با اشاره به اینکه آرزوی زیارت امام رضا (ع) و مرقد امام خمینی (ره) در ایران را دارم، گفت: صدام دنباله‌رو یزید شد و مثل یزید قبر و حرمی ندارد.

 آرزوی زیارت امام رضا (ع) و مرقد امام خمینی (ره) در ایران را دارم/صدام مثل یزید قبر و حرمی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، جنت العزیزی، یکی از شهروندان کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج  ابراز کرد: آرزوی زیارت امام رضا (ع) در مشهد و مرقد امام خمینی (ره) در ایران را دارم، زیرا می‌دانم امام خمینی (ره) چقدر برای مسلمانان زحمت کشیده است و مسیرش در حفظ اسلام همان تداوم مسیر امام حسین(ره) بود و امروز با وجود اینکه از دنیا رفته به‌عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دارای ارج و قرب فراوان است و مردم برای زیارتش به مرقدش در ایران می‌روند.

وی با بیان اینکه صدام اجازه زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را به مسلمانان نمی‌داد، افزود: صدام دنباله‌رو یزید شد و در عالم ظلم بسیار کرد و سرانجام به طرز فجیعی از دنیا رفت و مانند اربابش یزید قبر و حرمی ندارد و توسط حمله داعش گور به گور شد.

این شهروند عراقی ادامه داد: صدام، رئیس‌جمهور عراق بود که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به دستور اربابش آمریکا، جنایت‌های بسیاری را در ایران انجام داد و افراد زیادی را به شهادت رساند. این مرد پس از حمله نظامی آمریکا در سال ۲۰۰۳ از قدرت برکنار شد و در همان سال پس از در به دری‌های فراوان، اعدام شد.

العزیزی با بیان اینکه بیشترین زائران خارجی امام رضا (ع) عراقی‌ها، آذری‌ها و افغانی‌ها هستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان و شیعیان سراسر عالم، مشتاق و بی‌تاب حرم‌های اهل بیت (ع) هستند و هر طور شده برای آرامش قلب‌های بی‌قرارشان خودشان را به مولایشان می‌رسانند.

وی تصریح کرد: مردم شیعیان عراق هرسال سخت کار می‌کنند تا در مراسم اربعین حاصل دسترنج حلالشان را به پای زائران امام حسین (ع) بریزند تا رضایت خداوند و امامشان را جلب کنند.

العزیزی ادامه داد: بسیاری از مردم عراق عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند، یک سال کار کرده و پولشان را پس‌انداز می‌کنند تا بتوانند در ایام اربعین به زائران پیاده خدمت کنند و علت ساخت موکب‌های بسیاری که در کربلا و طول مسیرهای منتهی به کربلا شاهد برپایی آن هستیم نیز از همین ارادت خالصانه سرچشمه گرفته است. اکثر مردم مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه