English

فرماندار آستارا:

سقوط دو خودرو به رودخانه سیبلی/ ۳۰۰ واحد مسکونی آستارا در محاصره سیل

فرماندار آستارا گفت: شدت بارش‌ها به گونه‌ای بوده که بخش قابل توجه‌ای از شهرستان آستارا دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از هموطنانمان مصدم شدند.

سقوط دو خودرو به رودخانه سیبلی/ 300 واحد مسکونی آستارا در محاصره سیل

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا و مسئول مدیریت بحران شهرستان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه سقوط دو خودرو به داخل رودخانه سیبلی و مصدومیت دو سرنشین این خودرو اظهار کرد: در حال حاضر مسیر آستارا به تالش به صورت یک طرفه باز است و تمامی مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل و درمان سرپایی شده‌اند.

وی شدت بارش ها را یادآور شد و افزود: شدت بارش‌ها به گونه‌ای بوده که بخش قابل توجه‌ای از شهرستان آستارا دچار آبگرفتگی شده است.

فرماندار آستارا با اشاره به حضور مدیر کل مدیریت بحران، مدیر عامل جمعیت هلال و همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در این شهرستان و بررسی میزان خسارت ها و نحوه امداد رسانی به حادثه دیدگان و سیل زدگان تصریح کرد: نانوایی های سطح شهرستان پخت نان فوق العاده را آغاز کرده اند و ارسال آن به مناطق حادثه دیده در حال انجام است.

شهاب زاده از حضور نیروهای نظامی، انتظامی مرزبانی و بسیج مردمی در نقاط حادثه‌ دیده خبر داد و گفت: امدادرسانی ۱۲ تیم عملیاتی در حال انجام است و بارش باران همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این زمینه افزود: در پی شدت و تداوم بارش باران در 2 روز گذشته، 300 واحد مسکونی در مناطق غربی شهر آستارا در محاصره سیل قرار گرفته و به زیر آب رفت.

شهاب‌زاده خاطرنشان کرد: معابر و برخی محلات غربی شهر آستارا دچار سیلاب شده و به علت گودالی بودن این قسمت از شهر، در پی بالا آمدن آب 2 رودخانه مرداب و خواجه کری، سیل وارد کوچه‌ها ، خیابان‌ها و منازل این منطقه شده است.

وی اضافه کرد: این آبگرفتگی بیشتر در محلات و خیابان‌های شهید رستمیان، پل احمد، کشاورز و خلیل‌آباد اتفاق افتاده است.

فرماندار شهرستان آستارا بیان کرد: کارشناسان ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان بر فرآیند مدیریت آبگرفتگی، برآورد خسارت و امدادرسانی به محلات سیل‌زده نظارت دارند.

شهاب‌زاده با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان و واحدهای مسکونی محصور در سیلاب اظهار کرد: توسط ستاد حوادث شهرستان و با استفاده از قایق‌ها و شناورها، بین ساکنان واحدهای مسکونی و منازل محصور در سیلاب نان و اقلام مورد نیاز توزیع شده است.

وی تصریح کرد: جاده‌های برخی مناطق روستایی شهرستان آستارا به علت شدت بارش باران و رانش زمین مسدود شده بود که عملیات بازگشایی آنها انجام شده است.

شهاب‌زاده گفت: کارشناسان ستاد حوادث استان و شهرستان در حال ارزیابی خسارت سیلاب هستند و هنوز برآوردی از میزان خسارت توسط کارشناسان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه پل سیبلی از مسیر ارتباطی آستارا به تالش بوده است، افزود: با تخریب این پل مسیر رفت از آستارا به تالش تخریب شده و رانندگان برای تردد فقط از مسیر برگشت استفاده می‌کنند.

شهاب‌زاده با اشاره به اینکه تلاش برای بازگشایی این مسیر ارتباطی ادامه دارد، از شهروندان و مسافران خواست از تردد در این محور به طوری جدی خوداردی کنند.

فرماندار آستارا نیز خاطرنشان کرد: در پی شدت و تداوم بارش باران در 2 روز گذشته، 300 واحد مسکونی در مناطق غربی شهر آستارا در محاصره سیل قرار گرفته و به زیر آب رفت.

بنابر اعلام هواشناسی گیلان، آستارا با 211 میلیمتر بارندگی رکوددار بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در استان است.

این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در شهر آستارا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه