English

براثر جاری شدن سیل؛

راه ارتباطی تالش و آستارا به لوندویل بسته شد/سیل زدگان اسکان داده شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان: مردم روستا‌های سیل زده در شهرستان آستارا با کمک نیرو‌های امدادی از مناطق سیلابی دور و به مکان‌های امن منتقل شدند.

راه ارتباطی تالش و آستارا  به لوندویل بسته شد/سیل زدگان اسکان داده شدند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ، امروز با اعلام این خبر گفت: با تشدید بارش باران از شب گذشته در استان، میزان بارش در منطقه لوندویل آستارا به ۲۷۱ میلی متر رسید که بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ۱۰۰ سال گذشته کم سابقه است و باعث آب گرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها در این مناطق شد.

وی افزود: با تشدید بارش باران و طغیانی شدن روخانه‌های شهرستان آستارا گروه‌های امدادی هلال احمر، راهداری، فرمانداری، شهرداری، سپاه قدس، قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء و ارتش از شب گذشته با حضوردر منطقه به مردم این شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه مردم آستارا با ۱۶ فروند قایق در معابر و خیابان‌های این شهر تردد می‌کنند، گفت : ۲۰ گروه هلال احمر با امکانات امدادی از دیشب به مردم شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

 

طغیان رودخانه سیبلی آستارا بر اثر بارش شدید باران

امیر مرادی از قطع جاده ترانزیتی آستارا به لوندویل به دلیل طغیان رودخانه سیبلی خبر داد و افزود: این جاده چندین کیلومتر قبل از تخریب پل به کمک نیروی انتظامی و پلیس راه بسته شده و هم اکنون تردد خودرو‌ها از جاده کناری با ظرفیت ۱۰۰ تن در ثانیه به کندی در جریان است.

وی همچنین از کمک رسانی نیرو‌های هلال احمر استان اردبیل به مردم مناطق سیل زده خبر داد و اضافه کرد: مردم مناطق سیل زده شهرستان آستارا مانند لوندویل از صبح امروز با کمک نیرو‌های امدادی از خانه‌های خود خارج و در مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی اسکان داده شدند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: سیل آستارا ۲۰ مصدوم داشت که ۱۳ نفر سرپایی مداوا شده و ۷ نفر هم در مراکز درمانی بستری هستند.

امیر مرادی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌های شهرستان آستارا باعث شد تا از آسیب سیل به مناطق بیشتری از این شهرستان جلوگیری شود، اضافه کرد: بارندگی در این شهرستان کم شده و در حال حاضر سطح اب رودخانه‌ها و معابر در حال فروکش کردن است.

وی ضمن قدردانی از مسافران به دلیل اتراق نکردن در مسیر‌های سیلابی و پرخطرگفت : تاکنون هیچ خسارت جانی از مناطق سیل زده گزارش نشده و میزان خسارت مالی هم در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امیر مرادی با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی ۲ روستای شهرستان تالش بر اثر بارش شدید باران، افزود: گاز این مناطق سیل شده هم قطع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه