English

اهدای خون بیش از یک هزار گیلانی در تاسوعا و عاشورا حسینی امسال

پاکدل از اهدا خون بیش از یک هزار گیلانی در تاسوعا و عاشورا حسینی خبرداد.‌

اهدای خون بیش از یک هزار گیلانی در تاسوعا و عاشورا حسینی امسال

به گزارش خبرگزاری موج گیلان،  بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان ، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز درمانی گیلان به همه گروه خونی نیازمند است.‌
این مسئول، با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۲۶هزار و ۸۲۸ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶ نفر خون اهدا کردند گفت: در طرح عاشورا و تاسوعا حسینی نیز یک هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز اهدای خون گیلان مراجعه کرده و خون اهدا کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۴ نفر شرایط اهدای خون را داشتند.
وی تصریح کرد: از این مجموع ۴۹ نفر زن و مابقی مرد بودند، افزود:۱۵۰ نفر از اهدا کنندگان بار اولی، ۶۳۸ نفر مستمر و ۷۸۸ نفر با سابقه بودند.
پاکدل با بیان اینکه شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش، بندرانزلی، فومن، رودسر، لنگرود، لاهیجان، صومعه سرا و رودبار پایگاه انتقال خون فعال دارد خاطر نشان کرد: در صومعه سرا ۲ روز در هفته و رودبار یک روز در هفته آماده خونگیری از خیران است.
مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه بیشترین اهدای خون در این مدت o مثبت بود افزود: خیران می‌توانند برای اهدای خون به نشانی www.gilan.ibto.ir مراجعه و با انتخاب زمان و مکان برای اهدای خون و کمک به همنوعان اقدام کنند.

وی همچنین افزود: یک اتوبوس سیار برای خونگیری در استان برای دریافت خون اهدا کنندگان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه