English

رئیس بسیج رسانه گیلان:

نقش آفرینی اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی/حجاب عاملی نیرومند در جهت حفظ سنت‌ها و ارزش های ایرانی اسلامی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: رسانه ها به عنوان یک ابزار مهم در تولید محتوا برای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در میان افکار عمومی می توانند نقش آفرین باشند.

نقش آفرینی اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی/حجاب  عاملی نیرومند در جهت حفظ سنت‌ها و ارزش های ایرانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، کارگاه آموزش خبرنگاری و آموزش سواد رسانه، امروز با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی سپاه ناحیه رودبار برگزار شد.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

  سرهنگ مهدی پارسا در  کارگاه آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه ناحیه رودبار با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه در عصر جهاد تبیین اظهار کرد:  امروز مهم‌ترین شیوه توطئه دشمن به راه انداختن جنگ شناختی است تا با مورد هدف قرار دادن قوه شناخت  از طریق مدیریت ادراک عمومی نقشه های خود را عملی کند.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

وی  با بیان اینکه نقش رسانه به عنوان عنصر آگاهی بخش در جامعه بسیار تأثیر گذار است، گفت:اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم با تکیه بر رسالت خبری، آگاه‌سازی و بیان حقیقت در خط مقدم جنگ رسانه بوده و در این مسیر گام بر می‌دارند.

پارسا با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه و آموزش  حرفه ای خبری برای اصحاب رسانه بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان قشر اثرگذار در بین مردم و افکار عمومی نقش آفرین بوده و با توجه به جنگ شناختی و ترکیبی اهمیت آموزش دوچندان است.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

مسئول بسیج رسانه گیلان، با تاکید بر اینکه  مسئله حجاب از اصول پذیرفته شده اسلام است که در وجوب آن هیچ تردیدی نیست، تصریح کرد: در عصر امپراطوری رسانه ها، وسایل ارتباط جمعی با انتقال اطلاعات غیر واقع  و شکل دادن به آن ها در صدد آسیب زدن به  فرهنگ و تمدن بشری بوده و رهاشدگی شبکه های مجازی نیز این مسئله را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه  رسانه های معاند با  اشاعه فرهنگ مبتذل غرب، سبک زندگی ایرانی اسلامی را نشانه گرفته که عفاف و حجاب یکی از آن هاست، افزود: رسانه ها  به عنوان یک ابزار مهم در تولید محتوا برای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در میان افکار عمومی می توانندنقش آفرین باشند.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

شناخت اصول خبرنویسی لازمه خبرنگاری

سیده فهیمه هاشمی مدرس دانشگاه و مربی تخصصی آموزش خبرنگاری نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت آموزش در عرصه خبر گفت: برای نگارش متن خبر، گزارش، مقاله یا مصاحبه، باید اصول اولیه‌ای رعایت شود تا علاوه بر توجه به مسائل فنی و حرفه‌ای خبرنگاری و خبرنویسی، مخاطب برای خواندن متن ترغیب شود.

وی با بیان اینکه رکن اصلی تنظیم خبر، شناخت عناصر خبری است گفت:  شناخت ارکان اصلی خبر کمک می کند تا  خبرنگار بتواند بدون ابهام و به طور کامل شرح رویداد را به مخاطب برساند.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

سواد رسانه به معنی افزایش توانمندی در تشخیص خبر صحیح

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه نیز در این کارگاه با بیان اینکه سواد رسانه ای، این توانایی را به افراد می‌دهد که تشخیص دهند، کدام شبکه و رسانه، خبر را تحریف یا خلاف واقع منتشر کرده است، اظهار کرد: بشر امروز عمدتاً اطلاعات و معلومات خود را از رسانه‌ها دریافت می کند لذا باید اطلاعات موجود در  رسانه را دریافت، تحلیل و ارزیابی کنیم.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ عبارت است از قدرت درک نحوه کارکرد رسانه‌ها و معنی‌سازی در آن، گفت: با آموزش سواد رسانه‌، افراد توانایی می یابند چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را یاد گرفته، سوگیری‌های رسانه‌ها را درک و  اطلاعات اشتباه رسانه‌ای را تشخیص دهند.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی خبرنگاران به همت بسیج رسانه رودبار با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه استان و  خبرنگاران و فعالان مجازی رودبار برگزار شد.

معصومه پاداش ستوده، مدرس دانشگاه و مربی تخصصی سواد رسانه

لازم به ذکر است؛ در این دوره آموزشی که با هدف ارتقا سواد رسانه‌ای تشکیل شد حدود 30 نفر از علاقه مندان به حرفه خبرنگاری حضور داشتند و از مباحث آموزشی این کارگاه بهره مند شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه