English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

اهداف فرهنگی باید به دیانت مردم پیوند بخورد

هدف‌گذاری فرهنگی زمانی به نقطه اوج می‌رسد که حوزه های استراتژیکی چون کتابخوانی با دیانت مردم پیوند خورد.

اهداف فرهنگی باید به دیانت مردم پیوند بخورد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان،  رضا ثقتی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره رضوی گیلان که عصر امروز( یک‌شنبه، ۲۸ فروردین) در تالار مرکزی رشت برگزار شد گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر توسعه فضای فرهنگی استان تاکید و ابراز امیدواری کرد؛ با حمایت استاندار گیلان امسال شاهد رفع نقایص و به بهره برداری رسیدن کتابخانه مرکزی رشت بوده تا این فضا در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به هدف‌گذاری فرهنگی و بیان اینکه این هدف‌گذاری فرهنگی زمانی به نقطه اوج می‌رسد که حوزه های استراتژیکی چون کتابخوانی با دیانت مردم پیوند خورد افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی تجلی این هدفگذاری فرهنگی است که با نام امام رضا(ع) پیوند خورده و بسیار ارزنده است.

ثقتی در ادامه استقبال گیلانیان از این حرکت فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و  تصریح کرد: ابزار فرهنگ رساترین و ماندگارترین ابزار برای تعالی انسان و انتقال ارزش ها و مفاهیم والای انسانی است که در این جشنواره رخنمایی کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد آیت الله رودباری که از دغدغه مندان حوزه کتاب و موسس کتابخانه امیرالمومنین (ع) رشت بود اظهارکرد: ایشان همواره دغدغه فرهنگ داشته و تکیه گاهی برای متولیان و فعالان فرهنگی شهر بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دیدار با ایشان در قالب برنامه رخصت فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آیت الله رودباری همواره بر ارتقای سطح کتابخوانی تاکید داشته و آن را عاملی مهم در توسعه کشور می دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه