English

ارائه گزارش عملکرد شش ماهه کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت / عذر خواهی یک عضو شورای شهر رشت از شهروندان

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، گزارش عملکرد شش ماهه سال1400 از فعالیت در کمیسیون مذکور را به همشهریان این شهر ارائه و از بروز برخی کاستی ها از مردم عذرخواهی کرد.

ارائه گزارش عملکرد شش ماهه کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت / عذر خواهی یک عضو شورای شهر رشت از شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سید حسین رضویان، در جهت افزایش آگاهی شهروندان محترم شهر رشت، پیرامون برنامه های مدیریت شهری در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی این شهر گزارش عملکرد مهر لغایت اسفند1400 را ارائه کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن سال نو و تسلیت درگذشت عالم ربانی و فقیه مبارز گیلان زمین آیت الله سید مجتبی رودباری، به خبرنگار موج اظهار داشت: برای وجود کاستی های فراوان عذر خواهی می کنم؛ اما در تلاش برای اصلاح امور هستم.

رضویان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست شکل گیری شورای اسلامی شهر رشت به چنین موضوعاتی پرداختم که گزارش آن تقدیم حضورتان می شود، افزود: از خداوند هستی بخش خواستارم توفیق عطا فرموده تا با کوششی فزون تر برای شهر دوست داشتنی مان رشت خدمتی شایسته به جای آورم.

کاشت تعداد سه هزار و 100اصله درخت چندساله در رشت

وی به سرانه فضای سبز شهر رشت اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه شهر رشت یک شهر شمالی است اما متاسفانه ضمن ناچیز بودن سرانه فضای سبز آن شهر ما از گستردگی و فراوانی درختان سرسبز نیز محروم است. در این باره از شهریور گذشته جلسات مستمری در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری برگزار شد و خرسندم که بگویم امروز فارغ از نهال های نورسی که هر ساله از منابع طبیعی به مناسبت روز درختکاری تهیه می شد، تعداد سه هزار و 100اصله درخت چندساله در نقاط  مختلف شهر کاشته شده و این آغاز مسیری است تا رشت عزیز ما زیباتر و سرسبزتز از گذشته باشد.

خریداری و نصب 539 مخزن زباله در معابر اصلی رشت

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در ادامه درباره ضرورت وجود مخازن زباله در سطح شهر خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهروندان در محلات مختلف با ان روبرو هستند عدم وجود مخازن زباله است؛ مسئله ای که موجب شده تا در بسیاری از محلات شکل ظاهری نامناسبی از دپوی زباله ها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در این باره طی جلسات متعدد در کمیسیون مذکور دستور کار مشخصی مقرر شد، افزود: پس از طی شدن مراحل قانونی انجام معاملات دولتی اکنون پنج منطقه شهر تعداد 539 مخزن زباله و زیر مخزنی خریداری و در معابر اصلی نصب شده است.

رضویان ابراز کرد: هرچند که این تعداد هم کافی نیست و می بایست جهت برآوردن رضایت همشهریان این روند ادامه پیدا کند.

مرمت و بازسازی 18پل مکانیزه و 8 پل عابر پیاده غیرمکانیزه

این مسئول درباره وضعیت پل های عابر پیاده در رشت تصریح کرد: از آغاز به کار شورای ششم یکی از مسایل مورد توجه کمیسیون مذکور رسیدگی به وضعیت پل های عابر پیاده بود.

وی ادامه داد: در جلساتی که با حضور سرمایه گذاران پل ها و عوامل ذیربط در نهاد مدیریت شهری برگزار شد، ضمن بررسی همه جانبه قراردادهای منعقد شده و حل اختلافات مربوطه با مقرر کردن یک دستور کار مشخص، اقدامات لازم مبتنی بر مرمت و بازسازی 18پل مکانیزه و 8 پل عابر پیاده غیرمکانیزه انجام پذیرفت و اکنون فارغ از کاستی های موجود با فاصله گرفتن از وضعیت غیرقابل قبول گذشته این پل ها آماده برای استفاده شهروندان می باشد.

 اظهار تاسف از نبود طرح جامع وضعیت بحران در رشت

رضویان با اظهار تاسف از نبود طرح جامع وضعیت بحران در رشت تصریح کرد: شوربختانه در رشت طرح جامع وضعیت بحران تدوین نشده است که در این خصوص، ذیل کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری کمیته را متشکل از برخی افراد با تجربه در حوزه خدمات شهری تشکیل داده تا با نگارش طرح مذکور و ابلاغ دستورالعمل مشخص در وضعیت هایی همچون زمین لرزه و سیل مدیریت جامعه شهری از حداکثر هم افزایی در ارائه خدمت به هنگام به شهروندان برخوردار باشد.

نتایج اجرای یک تست ساده قند در پیاده راه فرهنگی/ بی اطلاعی شهروندان از ابتلا به دیابت

رئیس کمیسیون بهداش شورای رشت، در مورد تدوین و اجرای طرح جامع سلامت شهروندی اظهار کرد: معتقدم در حوزه سلامت جامعه نیازمند سطح گسترده‌تری از خدمات است زیرا نتایج اجرای یک تست ساده قند در پیاده راه فرهنگی نشان داد که بیش از نیمی از جامعه هدف دچار انواع دیابت بوده و متاسفانه از آن بی اطلاع بوده اند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری را بر آن داشت تا به دنبال تدوین طرح جامعه سلامت شهروندی باشد، گفت: طرح جامعه ای که در صورت اجرا به ویژه در مناطق کمتر برخوردار می تواند زیست سلامت شهروندان را به همراه داشته باشد، در حال تدوین است.

تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری در رشت/ سرمایه گذاری های مقطعی نتواست رشت را توسعه دهد

رضویان با اشاره به ضرورت وجود اطلس جامع سرمایه‌گذاریدر رشت ادامه داد: به عنوان ناظر شورا در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت پس از مطالعه وضعیت موجود یکی از مسائل مهم شهر را ناموجود بودن اطلس جامع سرمایه گذاری دانستم در حقیقت تجربه آموخته که حسب سلیقه سرمایه‌گذاری‌هایی مقطعی و منقطع در شهر نتوانست رشد را در مسیر توسعه قرار دهد با چنین آگاهی در جلسات متعددی که با سازمان سرمایه گذاری و کمیسیون بودجه برگزار نمودیم در تدوین بودجه ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیارد و پانصد تومان را در قالب مطالعه پژوهش مأموریت‌های شهرداری رشت به عنوان اطلس جامع سرمایه گذاری رشت منظور داشته تا حرکت به سوی کهکشان توسعه مدون و روشمند انجام پذیرد.

ایجاد خیابان خوراک و بازار گل در رشت

رضویان در خاتمه یاد اور شد: برخی پروژه‌های شهری از سال های گذشته تصویب اما در گیر و دار روادید اداری میان دستگاهی بر زمین مانده و اجرا نشده اند  که دو پروژه خیابان خوراک و بازار گل و گیاه رشت از این دست می باشند در این خصوص طی جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان و شهردار رشت برگزار شد تفاهم لازم حاصل و اجرای دو پروژه با لحاظ اصلاحات توافق شده اجرایی شد که انعقاد قرارداد خیابان خوراک از نتایج آن می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه