English

با رونمایی سه عنوان کتاب شهدای دفاع مقدس؛

مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت، نمایندگان بنیاد شهید و خانواده‌های شهدا و ایثارگر شهرداری رشت، و نویسنده فعال دفاع مقدس توسط سازمان فرهنگی و امور ایثارگران شهرداری رشت در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رضا عاشری فرزند شهید و عضو شورای اسلامی شهر رشت امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در  مراسم روز شهدا ضمن ارج نهادن به خانواده‌های ایثارگر و شهدا اظهار داشت: شهدا در هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود از اسلام ناب و انقلاب محافظت کردند.

 مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

عاشری تصریح کرد: رزمندگان ما در سالهای دفاع مقدس حتی اجازه ندادند تا یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیافتد و بسیاری از خانواده‌ها، فرزندان خود را بدون هیچ چشمداشتی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستادند، بنابراین مسئولیت ما در برابر شهدا و خانواده‌های شهدا و ایثارگر بسیار سنگین است.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم با تبریک ویژه روز شهدا اظهار کرد: مسئولیتی خطیر و بزرگ بر دوش همه ماست و باید در هر جایگاه و مقامی که قرار داریم، پاسدار خون پاک شهدا باشیم و راه و منش آنها را دنبال کنیم.

 مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

شهردار رشت با بیان اینکه شهدا و ایثارگران برای عزت انقلاب و اسلام از همه وجود خود مایه گذاشتند، یادآور شد: گام برداشتن در مسیر خدمت خالصانه و کار جهادی به مردم همان راه و مسیر شهداست و امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در دوره خدمت، از خود آثار مثبتی در شهر بر جای بگذاریم.

علیرضا تاج شهرستانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را برای رشد و بالندگی آن لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه در دل شهادت، وطن پرستی وجود دارد، افزود: شهدا از جنس ما بودند و در همین جامعه زندگی می‌کردند اما در زمانی که کشور به آنان نیاز داشت، حتی یک لحظه غفلت نکردند و به میدان مبارزه شتافتند.

 مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

تاج شهرستانی ضمن گرامیداشت روز شهدا با تاکید بر اینکه باید نام شهدا را همیشه زنده نگهداریم و این فرهنگ را به نسل جدید انتقال دهیم، تصریح کرد: خانواده شهدا بزرگان جامعه محسوب می‌شوند و برگزاری چنین مراسمهایی توسط شهرداری رشت واقعا قابل تقدیر است.

 مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

گفتنی است در این مراسم از سه کتاب در بحث شهادت و ایثارگری شهیدان اثری ماندگار از محمد رضا بینش برهمند نویسنده گیلانی و فعال ترین پژوهشگر در کشور رونمایی شد و از فرزندان شهدا و جانبازان از سوی اعضای شورا و شهردار رشت تجلیل بعمل آمد.

مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

مراسم بزرگداشت روز شهدا در رشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه