English

تاثیر دانش مهندسی در بسیاری از عرصه‌های زندگی مشهود است

تاثیر دانش مهندسی را به وضوح می‌توان در بسیاری از عرصه‌های زندگی از بخش کشاورزی، پزشکی، صنعت، مسکن، آموزش تا مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی مشاهده کرد.

تاثیر دانش مهندسی در بسیاری از عرصه‌های زندگی مشهود است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بهزاد پارسا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با صدور پیامی فرا رسیدن روز مهندس را تبریک گفت.

به در این پیام آمده است: از ابتدای تاریخ بشریت، انسان‌ها با ساختن و تکامل ابزارها در تلاش برای همزیستی با طبیعت و تامین رفاه و آسایش خود بودند. استفاده از مواد در دسترس و ترکیب آن با خلاقیت برای ساخت ابزار مورد نیاز، تحولی در زندگی بشر ایجاد نمود؛ خلاقیتی که همواره در زندگی انسان در تمام اعصار جلوه گر بوده و زمینه ساز رشد و پیشرفت جوامع شده است.

حوزه مهندسی تقارب زیادی با ابتکار و خلاقیت دارد، بسیاری از تلاشهای این حوزه ترکیبی از دانش و نوآوری برای تامین زندگی بهتر و ایمن‌تر است.

 

شیوع ویروس کرونا اهمیت علم و نقش مهندسان را بیش از هر زمان دیگری برجسته ساخت. مهندسان در این دوران نشان دادند می توان از تهدیدها فرصت خلق کرد و با نبوغ و خلاقیت بر بحرانها فایق آمد.

گستره علوم مهندسی در زندگی انسان بسیار زیاد است. از سرپناه، امنیت و ایمنی که انسان هر روز با آن سروکار دارد تا وقوع بحران و بلایای طبیعی که گذر از آنها جز با تدبیر مهندسی امکان پذیر نیست.

به عبارتی می‌شود مهندسی را مترادف خلاقیت و زایش دانست. پویایی و نشاط در  هر جامعه‌ای که در آن علم مهندسی و مهندسان جایگاه خود را پیدا کرده باشند، متبلور خواهد شد و به تبع آن امنیت، رفاه و آسایش را برای آن جامعه به ارمغان خواهد آورد. 

 بی شک نقش بی بدیل مهندسان در زندگی مدرن امروز بر کسی پوشیده نیست و تمامی آثار و بناهای مهم امروز مدیون تاثیر حضور مهندسین بزرگ و نامداری بوده است که با اخلاق مهندسی در عمل به مسئولیت حرفه ای خود متعهدانه رفتار کردند. 

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با حدود 25 هزار عضو، موثر‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد‌ حرفه‌ای و تخصصی استان است که می‌تواند با به‌کارگیری دانش مهندسی نقش بسزایی در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه داشته باشد و جامعه را به این باور برساند که زندگی امروز بدون خدمات مهندسین امکان‌پذیر نیست.

با نیم نگاهی به پیشینه پر بار تاریخی‌ کشور عزیزمان درمی یابیم دانش، هنر و ابتکار آمیختگی دیرینه ای در آثار ایران کهن دارد که جداسازی و تمایز آنها امکان پذیر نیست و یکی از بزرگترین سردمداران و الگوهای این آمیختگی شگفت آور، خواجه نصیرالدین طوسی است که به شایستگی پنجم اسفند روز بزرگداشت این شخصیت مهم علمی کشور را روز مهندس نامگذاری کردند. بدون شک نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی، به نام روز مهندس، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این حوزه می باشد.

اینجانب به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره سازمان این روز را به کلیه مهندسین زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می نمایم. امید است با الهام از دانش روز، خلاقانه، با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق حرفه ای در تمام مراحل حرفه ای خود موفق باشند و از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون این قشر خلاق و پویا را در مسیر برداشتن گام های مستحکم و تحقق اهداف برتر از درگاه ایزدمنان خواستارم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه