English

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد:

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با جمعی از استادان حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه وضعیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، :گفت: اگر حوزه‌های علمیه استان در تراز شیعه ارتقا پیدا کنند به بالندگی می‌رسیم.

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از استادان حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به وجود افراد فرهیخته گیلانی در عرصه‌های جهانی اظهار کرد: نخبگان مختلفی در علوم حوزوی و غیر حوزوی در استان وجود دارد و باید از این افراد بهره لازم برده شود.

وی، افراد فاضل و اهل دانش گیلانی را دارای رتبه‌های بالای علمی عنوان کرد و افزود: بسیاری از علمای گیلان در مسیر اجتهاد قرار دارند و جای تأسف است سالانه اجتماعی از این چهره‌ها در استان تشکیل نمی‌شود.

۵۰ نفر مجتهد گیلانی در یک دوره از تاریخ داشتیم

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۵۰ نفر مجتهد گیلانی در یک دوره از تاریخ داشتیم، خاطرنشان کرد: تشیع در کشور آذربایجان معلول شیعه در گیلان است.

آیت‌الله فلاحتی، گیلان را دروازه ورود تمدن اروپایی به ایران دانست و بیان کرد: از سال ۱۹۱۷ میلادی شاهد هجوم فرهنگ‌های اروپایی به گیلان بودیم اما مردم ما در مقابل فرهنگ منحط غربی مقاومت کرده و تاب آوردند.

وی، مقابله با فرهنگ منحط غربی را به دلیل فعالیت عالمان دینی در طول سال‌ها در گیلان عنوان کرد و گفت: مردم گیلان از ویژگی ولایتمداری برخوردارند.

ویژگی علمی، سیاسی و اجتماعی گیلانی‌ها زبانزد است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ویژگی علمی، سیاسی و اجتماعی گیلانی‌ها زبانزد است، تصریح کرد: نخبگان بسیاری برای استفاده از تصدی‌های بالای کشوری در استان داریم و این افراد باید به صورت منطقی به مسؤولان بلندپایه کشور شناسانده شوند.

آیت‌الله فلاحتی به وجود استعدادهای درخشان گیلانی در حوزه علمیه قم اشاره کرد و یادآور شد: استعداد گیلانی‌ها باید در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور برسد.

وی با بیان اینکه مردم روحانیت را دل‌سوز خود می‌دانند، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاقه مردم نسبت به روحانیت بیشتر شده است.

فعالیت بیش از دو هزار سایت علیه جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه رشت به فعالیت بیش از دو هزار سایت علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه روحانیت اشاره کرد و افزود: با وجود هجمه دشمنان علیه روحانیت اما این قشر از جامعه در تمام عرصه‌ها حضور دارند و این موقعیتی است که انقلاب اسلامی در اختیار علما گذاشته است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه مردم مسائل را از روحانیت می‌پذیرند، بیان کرد: در طول تاریخ شیعه، امروز روحانیت جایگاه خوبی دارد و این جایگاه نزد مردم عزیز است.

وی، خواستار تربیت علمای فرهیخته توسط حوزه‌های علمیه گیلان شد و تصریح کرد: تلاش مجدانه طلبه‌ها در تسلط بر علوم دینی حائز اهمیت است.

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وضعیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، متذکر شد: اگر حوزه‌های علمیه استان در تراز شیعه ارتقا پیدا کنند به بالندگی می‌رسیم ضمن اینکه ارتقای جایگاه حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی، طلبه‌ها در حوزه‌های علمیه را امانتی نزد استادان دانست و یادآور شد: علمای دینی تلاش می‌کنند مردم را در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی هدایت کنند و این امر نیازمند ارتقای جایگاه علمی استادان در حوزه‌های علمیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه