English

مدیرکل انتقال خون گیلان اعلام کرد:

پویش اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین/ راه اندازی سامانه مجهز خونگیری در میدان شهرداری رشت

مدیرکل انتقال خون گیلان از مردم برای شرکت در پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین» برای کمک به بیماران نیازمند به خون دعوت کرد.

پویش اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین/ راه اندازی سامانه مجهز خونگیری در میدان شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد مرادی با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و استقبال مردم از اهدای خون در همین راستا پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین» راه اندازی شد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان خبر از راه اندازی سامانه مجهز خونگیری در میدان شهرداری رشت داد و گفت : با تنها پایگاه خون گیری در میدان فرهنگ نمی توانستیم خیل انبوه علاقمندان به این امر خداپسندانه را در گوشه گوشه کلانشهر رشت پوشش دهیم و این دغدغه انتقال خون استان گیلان  بود تا بتواند اهداکنندگانی که دسترسی آسان به واحد مرکزی  ندارند را خدمت رسانی کند که با افتتاح این سامانه تا حدی مرتفع شد.

وی ضمن تشکر از مسئولین در راه اندازی سامانه افزود: با توجه به حضور گسترده و جمعیت مردم شهر رشت و تامین رفاه اهداکنندگان خون به سه مکان ثابت برای استقرار واحد سیار خونگیری نیاز می باشدکه امیدوارم مسئولین شهر رشت بار دیگر انتقال خون را یاری رسانده و این مکانها را در اختیار قرار دهند.

سازمان انتقال خون در دو روز عاشورا و تاسوعا با تمام امکانات آماده خدمت دهی است

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون در دو روز عاشورا و تاسوعا با تمام امکانات آماده خدمت دهی است، بیان داشت: آمار نشان داد که فرایند نذر خون کمک کرد تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم؛ نذر خون مبنای فقهی دارد و مقام معظم رهبری نیز نذر خون را مجاز می دانند؛ مضاف بر اینکه اهدای خون یک فرایند پیوسته است و نیاز به خون هر روز وجود دارد.

دکتر گیتی ایزدی پور رئیس واحد برنامه ریزی جذب و حفظ اهداکننده انتقال خون گیلان گفت: هدف از این پویش دعوت تدریجی مردم به اهدای خون است زیرا وقتی ذخیره خونی فقط در دو روز بالا می‌رود و از طرفی روند مصرف و توزیع در طی این دو روز محدود است و از کیفیت خون کاسته می‌شود،از طرفی هم اهداکننده مرد تا سه ماه و اهداکننده زن تا چهار ماه نمی‌تواند خون بدهد در حالیکه بیماران در کل ایام سال نیاز به خون دارند، خصوصا بیماران تالاسمی نیاز به خون زیر 10 روز دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه