English

نمایش فرهنگی ‌‌ رزمی فصل شیدایی سپاه قدس گیلان

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه قدس گیلان از اجرای نمایش فرهنگی ‌‌ رزمی فصل شیدایی سپاه قدس گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، عباس بایرامی در نشست خبری نمایش فرهنگی ‌‌ رزمی فصل شیدایی سپاه قدس گیلان با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اظهار کرد: در سال ۵۷ تغییرات شگرفی اتفاق افتاد و اندیشه‌های امام(ره) تئوری‌های دنیا را تغییر داد.

وی با بیان اینکه پیام امام(ره) به دنیا دفاع از مستضعفان، دینداری و اسلام بود، افزود: این موضوع دشمنان را به هراس انداخت و با فروپاشی شوروی سابق تمام دنیا احساس می‌کردند که قرار است دنیا به قطب تک بعدی آمریکا تبدیل شود.

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طی این سال‌ها آمریکا و همدستانش کوشیدند تا علیه ایران اسلامی هر گونه تقابلی را انجام دهند، تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی و… از جمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه در جهان ۲۰ هزار شبکه ماهواره فعال وجود دارد، ادامه داد: ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال بوده که ۱۱۶ ماهواره روی ایران برنامه پخش می‌کند.

بایرامی با اشاره به اینکه ۱۶۰ کانال فارسی زبان و ۳۸۰ کانال موسیقی نیز فعال است، خاطرنشان کرد: ۸۰ شبکه مد و لباس نیز وجود دارد و دشمن از تمام ابزار خود برای درهم کوبیدن فرهنگ و داشته‌های ما در حال استفاده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمن قصد نابودی عناصر تشکیل دهنده هویت ما از جمله سرزمین، قومیت، ارزش‌ها، دین، میراث، اسطوره‌ها و … را دارد، تصریح کرد: همه اینها عناصر تشکیل‌دهنده هویت ملی‌ ایرانی بوده که توسط دشمن مورد تهاجم قرار گرفته است.

بایرامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب جهاد در حوزه فرهنگ را غریبانه دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: رهبری بارها فرمودند کار فرهنگی در کشور مناسب با پیشرفت و ریشه دواندن انقلاب در جامعه نیست.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند آزاداندیشی فرهنگی به معنای اجازه دادن دشمن برای ولنگاری نیست و ایشان بارها فریادهای رسایی در حوزه فرهنگ داشتند.

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی رسانه مظلومیت فرهنگی بیشتر است، یادآور شد: گیلان با شرایط اقلیمی، مذهبی خاص و مردم متدین یک استان گردشگری است.

*هنر مهم‌ترین ابزار مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است

مسؤول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به اجرای نمایش فصل شیدایی گفت: اجرای این نمایش فرهنگی ‌ ‌رزمی یک اتفاق مهم در گیلان است.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه فصل شیدایی یک نمایش بزرگ هنری و میدانی است، افزود: این نمایش از ابتدای خلقت تا وضعیت اتفاق‌های دوران معاصر را برای عموم به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه نمایش شیدایی در چند استان بزرگ کشور اجرا شد و تاثیرات خوبی داشت، تصریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه‌ساز برگزاری این نمایش بزرگ در استان بوده که توسط مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی «مهنا» در حال اجرا است.

این مسؤول گفت: این برنامه نمایشی درباره خلقت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، وقایع عاشورا و … بوده و در کیلومتر چهار جاده رشت به تهران در لشکر ۱۶ قدس «دهکده مقاومت» برگزار می‌شود.

مهدوی برگزاری نمایشگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های نمایش فصل شیدایی عنوان کرد و افزود: هنر مهم‌ترین ابزار هجمه فرهنگی دشمن بوده که باید از این ابزار برای مقابله با هجمه فرهنگی استفاده کنیم.

مسؤول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان ادامه داد: از ابزار هنر باید برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنیم‌.

مهدوی با بیان اینکه نمایش مذکور در تمام استان‌ها با استقبال چند هزار نفری مواجه شده است، تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های استان در این زمینه استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران پس از برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید به این مقوله نیز ورود کرده است و در راستای مبارزه با جنگ نرم آستین‌های خود را بالا زده که برگزاری اجرای نمایش فرهنگی فصل شیدایی از جمله آنها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه