English

اختصاص عوارض زیست محیطی در برنامه ششم توسعه

استاندار گیلان گفت: باید هزینه های حفظ محیط زیست و تأمین ارزاق و امکانات میلیون ها مسافری که ماهانه به گیلان و استان های شمالی می آیند در جایی تعریف داشته باشد.

اختصاص عوارض زیست محیطی در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، استاندار گیلان در کارگروه مدیریت پسماند که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از نمایندگان برگزار شد با بیان اینکه نگاه ما بر این است تا هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی صورت نگیرد، اظهار کرد: باید هزینه های حفظ محیط زیست و تأمین ارزاق و امکانات میلیون ها مسافری که ماهانه به گیلان و استان های شمالی می آیند در جایی تعریف داشته باشد.

محمدعلی نجفی با یادآوری تأکید رئیس جمهور بر حفاظت از محیط زیست در نشست با استانداران اظهار داشت: نگاه ما بر این است تا هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی صورت نگیرد.

استاندار گیلان خواستار اختصاص عوارض زیست محیطی در برنامه ششم توسعه شد و افزود: باید هزینه های حفظ محیط زیست و تأمین ارزاق و امکانات میلیون ها مسافری که ماهانه به گیلان و استان های شمالی می آیند در جایی تعریف داشته باشد.

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی جمع آوری زباله و مدیریت پسماند تأکید کرد و افزود: فرمانداران و شهرداران به منظور ساماندهی زباله نیازمند حمایت می‌باشند.

نجفی به اقدامات خوب صورت گرفته در پاکسازی سنبل آبی در استان اشاره کرد و افزود: سنبل آبی غم بزرگی برای گیلان بود که با عزم جدی مجموعه استان و سازمان های مردم نهاد اقدامات خوبی در راستای ریشه کنی آن به عمل آمد.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش‌های مختلف توسعه‌ای روند رو به رشدی را طی می‌کند، افزود: در بحثتولید برق گیلان از فرصت مطلوبی برخوردار اما در بخش توزیع با مشکلات مواجه هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به ارتقاء شاخص گازرسانی استان از ۶۸ درصد ابتدایی دولت به ۹۲ درصد اظهار داشت: به حول قوه الهی عمده شهرهای استان در سال جاری به عنوان شهر سبز اعلام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاخص راه روستایی از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافت، افزود: در آب رسانی روستایی نیز شاخص آن از ۶۴ درصد به ۷۴ درصد در دولت تدبیر و امید ارتقاء یافت.

استاندار گیلان با یادآوری برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور و ابتکار در ۲ سال گذشته در گیلان اظهار داشت: گیلان این افتخار را دارد که به عنوان پایه‌گذار و مبتکر ستاد رفع موانع تولید در کشور که در راستای اقتصاد مقاومتی بوده شناخته شود.

وی ستاد رفع موانع تولید را در جذب تسهیلات و رفع مشکلات بخش صنعت، کشاورزی و تولید موثر دانست و افزود: خوشبختانه استان در این بخش مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

نجفی همکاری، هماهنگی و همدلی مدیران استان را بی‌نظیر دانست و افزود: الحمدا… امروز استان در شاخص‌های مختلف توسعه ای روند رو به رشدی را طی می‌کند.

استاندار گیلان افزود: گیلان امروز در شاخص امنیت از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

نجفی اجرای پروژه‌های راه آهن، آزاد راه را از جمله مباحثمطرح گردیده در سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد و افزود: الحمدا… این پروژه‌ها با جدیت در حال پیشرفت است.

استاندارگیلان وضعیت اشتغال استان را رو به بهبود دانست و افزود: با توجه به این دستاوردها، اما در گیلان همانند سایر نقاط کشور با بخشی از فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار روبرو است.

استاندار گیلان توسعه شرکت‌های دانش بنیان و بخش فناوری را از جمله مباحثجدی استان برشمرد و افزود: برای توسعه این بخش به حمایت‌های ویژه دولت نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه