English

تشکیل شورای زکات در مناطق مختلف گیلان

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: در گیلان یک‌هزار و ۷۰ شورای زکات تشکیل شده است.

تشکیل شورای زکات در مناطق مختلف گیلان

حجت‌الاسلام حامد آزمایش صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین تور خبری یاوران زکات در گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار موج در رشت اظهار کرد: این تور متشکل از خبرنگاران یاور زکات است تا از نزدیک با افرادی که زکات اموال خود را پرداخت می‌کنند آشنا شوند و در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در گیلان انجام شده تا برای استان‌های دیگر نیز الگو شود، افزود: تشکیل شورای زکات در مناطق مختلف استان دارای مزیت‌هایی بوده و موجب می‌شود زکات زودتر به دست فقرای واقعی برسد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان ادامه داد: شناسایی محرومان واقعی در مناطق مختلف توسط شوراهای زکات در همان منطقه و بدون گذراندن مراحل بروکراسی اداری انجام می‌شود.

به گفته وی، از سه سال پیش تاکنون زکات فطره نیز به کمیته امداد نمی‌آید و مسجد هر منطقه زکات فطره را جمع‌آوری کرده و توزیع می‌کنند.

آزمایش گفت: اعضای شورای زکات هر منطقه پس از توزیع زکات به محرومان باید به دبیرخانه زکات که همان اداره کل کمیته امداد امام(ره) در استان است لیست ارائه دهند.

وی نماینده ولی فقیه در گیلان را رئیس شورای زکات و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان را دبیرخانه شورای زکات عنوان کرد و یادآور شد: در اجرای طرح فرهنگ‌سازی زکات هر دستگاه باید نقش خود را جدی‌تر ایفا کند.

این مسوول صدا و سیما، جهاد کشاورزی امور اقتصاد و دارایی، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و… را عضو شورای زکات در هر استان عنوان کرد و متذکر شد: در گیلان یک‌هزار و ۷۰ شورای زکات تشکیل شده است.

وی گیلان را دارای زکات واجب ندانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گیلان زکات واجب ندارد اما گام‌های بسیار خوبی در این مسیر برداشته شده است.

به گزارش موج، امروز خبرنگاران به عنوان یاوران زکات از کارخانه برنج و چای در لاهیجان و بخش پرورش زنبور عسل در رضوانشهر بازدید می‌کنند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه