English

نادر فلاحی:

مجوز ۶۰ واحد اقامتی در اردبیل صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مجوز ۶۰ واحد اقامتی صادر شده و همچنین ۵۰ واحد هتل و بوم گردی نیز به بهره برداری رسیده است.

مجوز ۶۰ واحد اقامتی در اردبیل صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۷۰ موافقت اصولی در سال گذشته و ۳۱ مورد در نیمه نخست سال جاری صادر شده است.

او افزود: پروژه‌های در حال ساخت در سال گذشته ۱۱۸ پروژه سرمایه گذاری با رقم تقریبی ۱۴ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال و در نیمه نخست امسال ۱۰۳ پروژه با رقم تقریبی سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پروژه‌ها در سال گذشته را ۵۱۸ نفر و در سال جاری ۱۳۰ نفر عنوان کرد.

فلاحی با بیان اینکه در بازه زمانی ذکر شده سرمایه گذاری خارجی محقق نشده است، گفت: پارسال ۳۰۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال و در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او ادامه داد: پارسال یک هتل، دو هتل آپارتمان و ۲ اقامتگاه بوم گردی و در نیمه نخست امسال ۳ هتل آپارتمان و یک مهمان پذیر به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: پارسال ۲۸ مجوز تاسیسات گردشگری و امسال ۹ مجور صادر شده و همچنین در مجموع ۸ تشکل غیردولتی در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین از سفر ۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۸۰ نفر گردشگر به استان اردبیل از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

نادر فلاحی تصریح کرد: همچنین در بازه زمانی ذکر شده یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۳۵۲ گردشگر خارجی نیز به استان سفر کرده اند.

او افزود: در این مدت مجوز ۶۰ واحد اقامتی صادر شده و همچنین ۵۰ واحد هتل و بوم گردی نیز به بهره برداری رسیده است.

فلاحی گفت: علاوه بر فعالیت ۴ تشکل گردشگری در استان صدور مجوز فعالیت ۳ تشکل دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به اشتغال ۲۳۲۰ نفر در تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در تقویت تاسیسات گردشگری مورد حمایت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه