English

سعید ناجی:

صنعت گردشگرى مى تواند رونق بخش اقتصاد هرمزگان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: توسعه صنعت جذاب و سودآور گردشگرى مى تواند هرمزگان را از مشکلات اقتصادى و معیشتى رها و به شرایط مطلوبى برساند.

صنعت گردشگرى مى تواند رونق بخش اقتصاد هرمزگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش روز جهانى گردشگرى ضمن اشاره به ظرفیت متنوع گردشگرى استان هرمزگان، اظهار کرد: امیدواریم در استان با حمایت بخش خصوصى و دولتى در حوزه گردشگری  فعالیت های خوبی در براى رونق و ترویج این صنعت ارزشمند و سودآور صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمى و ژئوپلتیکى کشور، گفت: این موقعیت جغرافیایى خاص موجب شده تا در گذشته کشور در مسیر جاده ابریشم قرار گیرد و اتفاقات مهم تاریخی و حوادث بزرگی در این نقطه جغرافیایی رقم بخورد.

سعید ناجى در این خصوص گفت: تمام این ویژگی ها  کشور را در موقعیت و شرایطی قرار داده که مى تواند به عنوان یکی از مقصد مهم گردشگری و جذب توریسم در منطقه مطرح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید براینکه باید ما از این ظرفیت تاثیرگذار گردشگردى بهره ببریم، تصریح کرد: کشور در وضعیت فعلی به شدت نیازمند کمک بخش خصوصى است که بتوانند در حوزه گردشگری فعالیت سازنده و موثرى داشته باشد، تا شاهد رونق گرفتن این صنعت باشیم. 

 ناجی با اشاره شرایط  جغرافیایى و اقلیمى هرمزگان و برخوردارى از نوار ساحلى گسترده، عنوان کرد: هرمزگان با دار بودن ویژگى هاى اقلیمی و انسانی باید این صنعت بزرگ و سودآور را به صورت جدى مورد توجه قرار دهد. 

وی گفت: یقینا" به واسطه گستردگی سرزمینی و تنوع بومی، فرهنگی و قومیتی و همچنین ظرفیت های طبیعی که در این استان متمرکز شده، این زمینه و بستر  وجود دارد تا به عنوان یک وظیفه ملی و منطقه ای، نقش های متعددی را در حوزه گردشگری بپذیرد. 

معاون سیاسى، امنیتى و اجتماعى استاندارى هرمزگان گفت: برای این که ما بتوانیم صنعت گردشگری را در کشور به اهداف پیش بینى معین و چشم انداز هایی ترسیم شده نزدیک کنیم، در قوانین برنامه پنج ساله و ردیف بودجه سالیانه،  توجه ویژه ای به بحث گردشگری شده است.

وى تاکید کرد: همه ما، همراه فعالین حوزه گردشگرى وظیفه داریم تلاش کنیم تا برنامه های پیش بینی شده را محقق کنیم؛ اگر حوزه گردشگری به آن هدف و نقطه مطلوب نرسد و از سایر حوزه ها عقب بماند، برنامه توسعه تکمیل نخواهد شد و این پازل و مجموع اقداماتی که کمک می کند تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد، به نقطه مورد نظر برنامه ی پیش بینی شده نخواهد رسید و دچار مشکل خواهیم شد. 

وی با اشاره به اینکه ضرورت ها و نیاز جدی که در دنیا در راستای گردشگری و توریسم ایجاد شده و مردم دنیا علاقمند از نقاط مختلف دنیا دیدن کنند، گفت: ما در حوزه ایجاد اشتغال و گردش اقتصادی  در داخل کشور با مشکل جدی مواجه ایم  و نیازمند توسعه صنعت گردشگری بوده و هستیم. 

سعید ناجی عنوان کرد: عذرخواهی می کنیم از تمام کسانی که در این مسیر تلاش کردند و نتوانستد از خدماتی که ما موظف بودیم به آن ها ارائه کنیم بهره مند شوند، اما با عزم جدی استاندار و تلاش های اداره کل میراث فرهنگی استان، دستگاه هاى مربوطه و تمامی کسانی  که در این حوزه فعالیت می کنند مى توان هر چه سریع تر زیر ساخت هاى گردشگردى را براى خدمت رسانى به مردم آماده کرد. 

وى در این خصوص افزود: این نوید و چشم انداز پیش روی ما و مردم عزیز استان قرار دارد که در آینده ای نه چندان دور این استان شاهد پیشرفت های چشم گیری در حوزه گردشگری خواهد بود و شرایطی ایجاد شود که نه تنها مردم کشورمان از اقصاء نقاط ایران، بلکه تمام علاقمندان به حوزه گردشگری از گوشه گوشه دنیا، بتوانند از ظرفیت های هرمزگان استفاده کنند. 

ناجی تصریح: صنعت گردشگری  می تواند قطعا رونق اقتصادی و معشیتی استان را، که در ابعادی نیاز به  توسعه اقتصادی و افزایش درآمد دارد را شکل دهد، تا بتوانیم از این حلقه در هم تنیده که گرفتار شده ایم، خارج شده و در شرایط بهتری قرار گیریم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به معضلات و آسیب های ناشی از پدیده فقر، که می تواند هر مجموعه و جامعه ای را از پا در آورد، گفت: اگر ما نتوانیم در حوزه هایی مثل گردشگری و سایر حوزه هایی که ایجاد شغل و درآمد می کند و به روحیه نشاط می بخشد و ما را در مقابله با پدیده هایی همچون فقر یاری می دهد، اقدامی انجام دهیم، در واقع نتوانستم به اهداف مد نظرمان برسیم. 

ناجی خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت و یک فعالیت و یک اقدام شناخته شده جهانی است که توانسته کشور ها را در مسیر توسعه و رشد قرار دهد. 

وی تصریح کرد: ایران در حوزه توریسم و گردشگری، زمینه و ظرفیت خوبی دارد و با همراهی و تلاش همه ی ما می توان در این مسیر قدم های خوبی را بر داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه