English

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد باید پیوست زیست محیطی و پدافند غیرعامل داشته باشند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌هایی که در کارگروه‌های استانی مطرح می‌شود باید پیوست زیست محیطی و پدافند غیرعامل داشته باشند.

 طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد باید پیوست زیست محیطی و پدافند غیرعامل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی‌محمد احمدی عصر امروز در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران برگزار شد، اظهار کرد: طرح الحاق روستاهای حاشیه شهر یاسوج نیازمند بررسی مجدد بوده و نتایج بررسی در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

احمدی در این نشست با تأکید بر مدیریت درست منابع اعتباری، اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده، امسال حدود 371 میلیون تومان اعتبار پژوهشی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

وی افزود: کارگروه پژوهشی ساز و کار توزیع اعتبارات این حوزه را تعیین کرده و این نکته را نیز در نظر داشته باشد که این پول باید به طور قطع در داخل استان هزینه شود مگر در مواردی که نیاز به اجرای تکنولوژی جدید وجود داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چارچوب برنامه ششم توسعه و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، مأموریت‌هایی به دستگاه‌های اجرایی داده شده که باید در بازه زمانی چهار ساله تا سال 1400 اجرایی شوند.

احمدی در رابطه با طرح الحاق روستاهای حاشیه شهر یاسوج نیز عنوان کرد: این طرح نیاز به بررسی مجدد دارد و نتایج بررسی در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

وی به طرح توسعه کشاورزی پایدار در حوزه زاگرس مرکزی اشاره داشت و بیان کرد: این طرح ایده خوبی است اما برای اجرای آن منابع اعتباری کافی نداریم و فقط در حد توان به اجرای آن کمک می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: طرح‌هایی که در کارگروه‌های استانی مطرح می‌شود باید پیوست زیست محیطی و پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی به دستور کار اول این نشست که در حوزه پژوهش بود، اشاره و اظهار کرد: وقتی پولی با عنوان پژوهش به دستگاهی تعلق می‌گیرد باید آن دستگاه به وسلیه همین پول و با استفاده از داده‌های پژوهشی مشکلات خود را برطرف کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که گزارشی در خصوص وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه یاسوج به من داده‌اند افزود: این دانشگاه از رتبه علمی 20 به رتبه 7 کشور دست پیدا کرده لذا باید از ظرفیت و خروجی پژوهش‌های این دانشگاه استفاده کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: گزارش کاملی از دستگاه‌ها در خصوص پولی که برای پژوهش گرفته‌اند و کاری که با آن اجرا کرده‌اند در نهایت از آن‌ها خواهم خواست.

وی در ادامه به موضوعی جالب اشاره کرد و گفت: یکی از خروجی‌های پژوهش‌های ما در استان در مورد این موضوع باشد که علت فرسایشی شدن پروژه‌های عمرانی چیست.

وصول 244 میلیارد تومان از درآمدهای عمومی و اختصاصی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

 حسن نوروزی در این نشست با اشاره به تدوین منشور کاری دستگاه‌های اجرایی گفت: 9 محور به عنوان ملاک ارزیابی مدیران قرار گرفته است که تحقق اهداف و برنامه عملیاتی سالانه و سند اقتصاد مقاومتی نخستین محور ارزیابی مدیران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد جذب اعتبارات دارایی و تملک سرمایه‌ای را دومین محور ارزیابی مدیران دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال و رونق تولید از طریق جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح فراگیر اشتغال روستایی و رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری و توسعه دولت الکترونیک دیگر ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

وی با اشاره به واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی گفت: سهمیه استان در سال جاری 70 پروژه است که باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

این مسؤول تصریح کرد: کیفیت اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی، ارائه آمار و اطلاعات، تحقق درآمدهای عمومی و اختصاصی و برگزاری با کیفیت جلسات از دیگر محورهای ارزیابی مدیران است.

نوروزی در خصوص تحقق درآمدهای عمومی و اختصاصی استان گفت: میزان درآمدهای عمومی و اختصاصی استان در سال جاری 244 میلیارد تومان است که باید وصول شود.

اجرای برنامه عملیاتی حفاظت از گونه‌های جانوری در کهگیلویه و بویراحمد

اسدالله هاشمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برنامه عملیاتی حفاظت از گونه‌های جانوری با اولویت خرس قهوه‌ای به عنوان نماد گونه جانوری استان اجرا می‌شود.

هاشمی از اجرای برنامه عملیاتی حفاظت از گونه‌های جانوری در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در سطح ملی در برخی نقاط کشور به‌ویژه در دو رشته‌کوه البرز و زاگرس برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اجرای این برنامه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اولویت حفاظت از خرس قهوه‌ای به عنوان نماد گونه‌های جانواری استان مصوب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود هفت منطقه حفاظت شده در سطح استان، گفت: متأسفانه آمار دقیقی از خرس‌های قهوه‌ای در سطح استان وجود ندارد.

هاشمی بیان کرد: برای بدست آوردن آمار دقیق خرس‌های قهوه‌ای در سطح استان نیازمند تجهیزاتی از قبلی دوربین‌های تله‌ای، دوربین مادون قرمز، دوربین چشمی و GPS هستیم.

وی ابراز کرد: جهت اجرای برنامه عملیاتی حفاظت از گونه جانوری خرس قهوه‌ای در استان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که آگاهی‌سازی و ظرفیت‌سازی جوامع محلی در راستای حفاظت از این گونه جانوری از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد کاشت درختان میوه در مناطق حاشیه‌ای روستاها جهت کاهش میزان خسارت به باغ‌ها و پژوهش جهت مشخص شدن نوع نگرش مردم محلی نسبت به خرس قهوه‌ای در مناطق مختلف و شناسایی گروه‌های هدف و ارزیابی سطح آگاهی‌ها را از دیگر برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از گونه جانوری خرس قهوه‌ای عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر