English

مرتضی اعلمی:

توزیع کالای اساسی اتکا با قیمت ثابت در مناطق مرزی / رشد تولید با هدف تامین کالاهای اساسی کشور

مرتضی اعلمی با بیان اینکه توزیع محصولات اتکا در تهران و نقاط صفر مرزی با یک قیمت توزیع می شود، افزود: همچنین با توجه به مسائلی که در بازار مرغ به وجود آمده بود اتکا در راستای تامین مواد غذایی در برخی مناطق تولید مرغ اجداد را توسعه داده است و در برخی مناطق که ظرفیت بالایی در بخش شیلات دارند هم در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.

توزیع کالای اساسی اتکا با قیمت ثابت در مناطق مرزی / رشد تولید با هدف تامین کالاهای اساسی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، مدیرعامل اتکا در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه سازمان اتکا براساس ذخیره سازی به موقعی که از مواد اولیه داشت و همچنین با افزایش شیفت تولید ظرفیت تولید برخی محصولات مانند روغن خوراکی را به سه برابر رساند، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تن روغن در کشور تولید می شود و در شرایطی که کشور با کمبود این محصول مواجه بود اتکا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در تامین این کالا نقش موثری داشت.

مرتضی اعلمی با بیان اینکه محصولات اتکا در تهران و نقاط صفر مرزی با یک قیمت توزیع می شود، افزود: همچنین با توجه به مسائلی که در بازار مرغ به وجود آمد، اتکا در راستای تامین مواد غذایی در برخی مناطق تولید مرغ اجداد را توسعه داده است و در برخی مناطق که ظرفیت بالایی در بخش شیلات دارند هم در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.

او با تاکید بر اینکه در زمان آزادسازی قیمت نهاده ها، مرغداری ها برای سرمایه در گردش با مشکل مواجه بودند، تصریح کرد: با توجه به قراردادهایی که با مرغداری ها منعقد شده است نهاده ها تامین و مرغ گوشتی هم خریداری و ذخیره سازی شد.

اعلمی افزود: در حال حاضر  ضمن اینکه در دام، اصلاح نژاد و به نژادی انجام دادیم، گفت: تولید هم افزایش یافته و دام سنگین از دو هزار راس به ۶۰ هزار راس و دام سبک از بیست هزار راس به ۲۰۰ هزار راس رسیده و تولید محصولات کشاورزی همچون شکر هم افزایش یافته است؛ به گونه ای که شکر از ۱۵۰ تن به ۳۰۰ تن رسیده و امسال برنامه افزایش تولید ماهی به هزار تن را در دستور کار داریم. 

او با بیان اینکه از خرداد ماه به بعد برای تامین مواد اولیه از ارز ترجیحی استفاده نکردیم، تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره سازی محصولات در انبارها زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همواره اتکا تلاش کرده ضمن همکاری در تامین مواد غذایی در معیشت نیروهای مسلح هم نقش موثری ایفا کند و در این مسیر همواره طبق قوانین و مقررات کشور عمل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه